• Lillafamd

    Vad lägger ni på kläder ?

    Hej jag satt och gick igenom barnens kläder idag och insåg att jag lagt ut mycket pengar på ca 1 år, närmare 10000:-, är det normalt på 2 barn ?, jag tänkte på vad som var viktigt, är det viktigt med 100 % ull, är det verkligen nödvändigt för mig att köpa kläder gjort utav bambu, ? Vad är viktigast för er när ni köper kläder till era barn? Köper ni även märkeskläder till förskolan ? Är det bara jag som känner att allt måste vara nytt och ha ett visst märke ? Jag känner mig pressad av människor runt mig.

  • Svar på tråden Vad lägger ni på kläder ?
  • Mortiscia80

    Nja, det låter lite väl mycket... Vi spenderar 1500-2000:- på ett helår på ett barn. Inklusive skor. Vi köper nytt, särskilt nu så klart, men kan tänka oss att köpa fräscht second hand om man hittar nåt bra.

    Vi köper ingen ull, bambu etc. Viktigast för oss är funktion och pris. Till viss del så klart utseende. Det finns inte ett enda märkesplagg i garderoben, det kommer aldrig någonsin köpas in heller, både för att det är extremt överprisat och dessutom vänder vi oss kraftigt mot märkeshetsen. POP t ex kommer inte över denna tröskel.

    Om du inte vill köpa märkeskläder ska du självklart låta bli! Vem ska bry sig om det? De andra barnen? Knappast. Deras föräldrar? Men strunt i dem! Personalen? Nej, inte alls. Dina egna barn? Ja, om du vill skapa dem till små märkesmonster så kan du köpa sånt men det gör er alla en björntjänst. Det finns ingen anledning att köpa plagg som är 2-3 eller fler gånger dyrare än HM, Kappahl, Lindex osv.

Svar på tråden Vad lägger ni på kläder ?