• JoWiAn

Små "blåsor"/plidor i handen, vad är de?

Ja som ni såg ovan. Min son har en amssa i handen. Jag upptäckte först att jag har 2 små på ena fingert, insidaan. Såg att min son var röd i handen o kollade. han har en massa i handen.'

är små o o buktar upp lite, min kliar. ser ut som nåt mellan plidor o blåsor. inte vätskefyllda vad jag kan se.

nån som vet vad detta är. BVC har inte öppnat.

• Svar på tråden Små "blåsor"/plidor i handen, vad är de?
  • HeddaBigBum

hmm... kommer inte ihåg vad det hette... men jag tror det är vanligt på händer och fötter, men att de försvinner...
    *hoppas någon annan vet mer exakt*

• JoWiAn

dom är mkt mindre än molusker. men kanske är de ändå....

tack för hjälpen iaf.

inegn annan?

• HeddaBigBum

Mollusker är inte vad jag tänkte på. Min son hade en blåsa på handen en gång när vi var på bvc och "bvc-tanten" pratade om något som de får på hände och fötter (men han fick inga fler, så det bara något slags utslag). Mollusker kan man väl få överallt?

• Nalle Puh73

Mul och klövsjuka kanske. Blir inte det blåsor på händer och fötter? Är inte säker, men tror det.

• mammagbg

Jo det finns en variant av mul o klövsjuka som kan drabba barn, tydligen helt ofarlig dock...den yttrar sig som blåsor i händer och ibland runt munnen

• Syskon

Hand fot mun sjuka..
    Det är ingen fara, barnet lider inte så länge de inte finns i munnen. Då kan det bli besvärligt. Vi fick pensla barnen med alvedon i munnen för att lindra.

Lycka till!!

• barn i aug

kallas oxå höstblåsor, sa vår läkare när Amanda hade det

Svar på tråden Små "blåsor"/plidor i handen, vad är de?