• Anonym (Anonym sej)

Skicka vänförfrågan på Facebook?

Hej, jag har pratat en del med en kille på jobbet (inte nära kollega, men vi har behövt samarbete i ett ärende). Han var väldigt trevligt och social, vi hade likadan humor och jag uppskattade verkligen att ha med honom att göra. Min uppfattning är att han kände lika då han ibland tog kontakt fast tjänsten inte riktigt krävde det, mest för att snacka lite skit. Dock bara på en kollegialt trevligt plan och inget flörtigt!

Vore det konstigt om jag skickade en vänförfrågan på Facebook? Vi har en gemensam vän där (kollega).

Jag har kille och är rädd att en vänförfrågan ska sända fel signaler? Har jag för höga tankar om mig själv då? Vet att alla är olika restriktiva med vänner på Facebook. Jag är lite i mitten, skickar förfrågan till dem jag jobbar med mer eller mindre dagligdags och skulle aldrig tacka nej till en förfrågan.

• Svar på tråden Skicka vänförfrågan på Facebook?
  • Anonym (Beror på)

Skicka på! Antingen tar han det som en vänskap eller som att du är intresserad, det beror på hur ni brukar prata med varandra annars.

• 8airam8

Att det gör dig själv så tveksam att du behöver ett råd i situationen signalerar för mig att du på något plan ser det som antingen opassande eller att du har ett intresse för personen som går bortanför din egen moraliska gräns vad gäller ditt nuvarande förhållande. Hur hade du resonerat om det här var en person som du inte hade kunnat ha ett kärleksrelaterat intresse av?

The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (Anonym sej)
    8airam8 skrev 2021-04-04 07:33:28 följande:

Att det gör dig själv så tveksam att du behöver ett råd i situationen signalerar för mig att du på något plan ser det som antingen opassande eller att du har ett intresse för personen som går bortanför din egen moraliska gräns vad gäller ditt nuvarande förhållande. Hur hade du resonerat om det här var en person som du inte hade kunnat ha ett kärleksrelaterat intresse av?

Jag blir nog mer osäker på att jag kände att han var så väldigt social mot mig, jag är inte van med det från män. Och de gånger de har varit så har det visat sig i efterhand att de varit flörtiga, vilket gjort mig misstänksam och avigt inställd mot nya manliga bekantskaper.

Dock vill jag inte vara sån för då kommer jag ju aldrig få nya manliga vänner. De manliga vänner jag har idag är från skolåldern.

Är rädd att skicka signaler jag inte menar och sen känna mig dum.
  • Anonym (ööö)
    8airam8 skrev 2021-04-04 07:33:28 följande:

Jag håller med här. Din egen tveksamhet gör att det här inte verkar helt rumsrent. Samtidigt skriver du att du "skickar vänförfrågningr dagligdags" (hur många kollegor har du att skicka till egentligen - eller är det här en liten överdrift?)

TS, varför är det viktigt att vara vän på fejan? Ni ses ju på jobbet? 
    Är han singel? Eftersom du skriver att det ibland blivit fel när män velat vara vän, så sätt dig inte i den situationen. 

Jag tycker inte du ska skicka förfrågan. Om han gör det slipper du ditt huvudbry. Men ni kan också vara bara kollegor, utan fejan. 
  • Anonym (Anonym sej)
    Anonym (ööö) skrev 2021-04-04 08:16:08 följande:

Jag håller med här. Din egen tveksamhet gör att det här inte verkar helt rumsrent. Samtidigt skriver du att du "skickar vänförfrågningr dagligdags" (hur många kollegor har du att skicka till egentligen - eller är det här en liten överdrift?)

TS, varför är det viktigt att vara vän på fejan? Ni ses ju på jobbet? 

Är han singel? Eftersom du skriver att det ibland blivit fel när män velat vara vän, så sätt dig inte i den situationen. 

Jag tycker inte du ska skicka förfrågan. Om han gör det slipper du ditt huvudbry. Men ni kan också vara bara kollegor, utan fejan. 

Skriver att jag skickar vänförfrågan till dem jag JOBBAR med dagligdags.
  • Anonym (S)

Men varför funderar du på detta, är du rädd för eller vill du att han ska bli intresserad? Du hade ju inte behövt skicka en vänförfrågan utan kunde ju väntat ut ifall han skickade en. Det är väl ingen stor grej med att vara vän på fb eller raggar alla där ute? Känns som att du är intresserad och borde tänka över ditt beteende.

• Anonym (Man)

Man kan se det på olika sätt.

1. Du verkar tveksam, då känns det inte som någon bra ide. Bättre att avstå.

2. Det kanske är mannen i ditt liv. Vem vet hur just ditt liv kommer att se ut.

Bara du kan välja.

• Anonym (Anonym sej)
    Anonym (S) skrev 2021-04-04 08:35:18 följande:

Men varför funderar du på detta, är du rädd för eller vill du att han ska bli intresserad? Du hade ju inte behövt skicka en vänförfrågan utan kunde ju väntat ut ifall han skickade en. Det är väl ingen stor grej med att vara vän på fb eller raggar alla där ute? Känns som att du är intresserad och borde tänka över ditt beteende.

Hade det varit en kvinna hade jag skickat utan att tänka. Nu är det väl snarare mäns beteende som gjort att jag blivit restriktiv mot dem.
  • Steven01

Jag misstänker att ts tänker sig skicka flirtiga meddelande till killen. Så frågan är varför du vill lägga till honom ts?

• Anonym (Anonym sej)
    Steven01 skrev 2021-04-04 09:26:19 följande:

Jag misstänker att ts tänker sig skicka flirtiga meddelande till killen. Så frågan är varför du vill lägga till honom ts?

Jag har förstått att ni ollondjur inte kan tänka er någon annan anledning. Just därför jag har avig inställning till att ta initiativ till nya vänskapsrelationer med män.
Svar på tråden Skicka vänförfrågan på Facebook?