• Sun 4 Apr 2021 15:57
    346 visningar
    3 svar
    3
    346

    Visst kan man inte ha haft ägglossning om man inte får mens efteråt?

    Visst kan man inte ha haft ägglossning om man inte får mens efteråt?! Alltså om man inte är gravid förstås.. Har man ägglossning och det inte blir bäbis av ägget då MÅSTE man väl få mens, eller?!

  • Svar på tråden Visst kan man inte ha haft ägglossning om man inte får mens efteråt?
  • Sun 4 Apr 2021 16:29
    #1

    Ja. Men man kan ju haft senare äl än man trodde också och kan således vara gravid så länge inte mensen dykt upp. Men samma gäller ju då- oavsett när äl infaller så får man mens enligt sin lutealfas om man inte blivit gravid. Mens får man f.ö till slut även om man inte haft äl, men man vet aldrig när.

  • Sun 4 Apr 2021 16:47
    #2

    Jag har haft ÄL till 100%, tagit ÄL-test med CB.

    Min BIM ÄR 1 dag sen nu, har tagit gravtest senast i natt men visar fortfarande negativt. Känns som att jag inte kan plussa så långt efter BIM, någon med erfarenhet?

  • Sun 4 Apr 2021 16:53
    #3
    Länken skrev 2021-04-04 16:47:10 följande:
    Jag har haft ÄL till 100%, tagit ÄL-test med CB.
    Min BIM ÄR 1 dag sen nu, har tagit gravtest senast i natt men visar fortfarande negativt. Känns som att jag inte kan plussa så långt efter BIM, någon med erfarenhet?
    Äl-test är ingen garanti för att ett ägg verkligen släpper. Det visar bara att hormonet LH finns där. 1 dag sen mens är ingenting. Äl kan ha skett en dag senare än du trodde. De flesta får plus 14 dagar efter äl, men för nån enstaka kan det dröja nån dag till. 
Svar på tråden Visst kan man inte ha haft ägglossning om man inte får mens efteråt?