• toenail

    Relationen sämre sedan graviditet

    Som rubriken beskriver så upplever jag att min relation till min partner/barnets fader blivit sämre under graviditeten. Det känns som att vi bråkar mer nu och att bråken är värre än vad de var förut. Ibland beror det på mina hormoner men ibland känner jag bara att det här aldrig kommer gå. Speciellt när barnet är fött. Hur fan ska vi klara av detta? Finns det fler här som upplever något liknande? Någon som kan komma med goda råd? Vårt främsta problem är att vi inte verkar förstå varandra och hur vi upplever vissa situationer. Vi verkar inte kunna kommunicera med varandra. Är så otroligt ledsen och kan inte se hur vår relation ska kunna förbättras men förstår också att jag just nu är så inne i de tankarna och att det kanske känns värre än vad det egentligen är. Usch. Någon som kan komma med lugnande ord?

  • Svar på tråden Relationen sämre sedan graviditet
  • FrökenSvea

    Det låter som att ni verkligen skulle bli hjälpta av parterapi. Typ hälften av alla relationer tar slut under småbarnsåren och många gånger handlar det just ?bara? om att inte kunna kommunicera, vilket i allra högsta grad går att lära sig om båda är öppna för att ta emot hjälp.

    Ta tag i det nu, innan barnet kommer. På så vis finns det en god chans att ni kan fortsätta hålla ihop.

  • toenail
    FrökenSvea skrev 2021-04-05 14:33:17 följande:

    Det låter som att ni verkligen skulle bli hjälpta av parterapi. Typ hälften av alla relationer tar slut under småbarnsåren och många gånger handlar det just ?bara? om att inte kunna kommunicera, vilket i allra högsta grad går att lära sig om båda är öppna för att ta emot hjälp.

    Ta tag i det nu, innan barnet kommer. På så vis finns det en god chans att ni kan fortsätta hålla ihop.


    Tack för rådet. Ska prata med honom imorgon och ta upp parterapi. Det var ett väldigt bra tips. Förstår själv att något måste hända för att vi ska klara av småbarnsåren tillsammans
Svar på tråden Relationen sämre sedan graviditet