Separation, otrohet, livskris...
Hej,
Snälla döm mig inte efter det här inlägget. Jag vet att jag varit en idiot och att jag egentligen inte förtjänar något medlidande, men jag måste få skriva av mig i hopp om att få kloka råd.
Är 40+ kvinna som förra året separerade från ett nästan 10 årigt förhållande. Tre barn. Beslutet var gemensamt och vi hade försökt få till relationen under flera år, bl.a. genom familjerådgivning. Mitt ex som jag i fortsättningen kallar person A kunde vara ganska hetsig (humörsvängningar), ställa mycket krav på mig om än det ena, än det andra, vårt sexliv var uselt (han var ointresserad för det mesta och väldigt tråkig i sängen). Samtidigt stod han för en trygghet, han var en jordnära person, som tog hand om sin kropp, en fantastisk pappa till våra barn. Vi kunde ha väldigt bra o långa samtal tillsammans. Men tyvärr saknades passionen helt.
Under det sista året av relationen var jag otrogen med en annan man som jag träffade på jobbet, person B. Jag föll pladask för honom på jobbet. Detta har aldrig avslöjats men påskyndade separationen kan man säga. Vi inledde därefter en relation med varandra efter att jag separerat med person A. Person B hade jag väldigt roligt med. Jag skrattade mycket. Vi hade gudomligt sex. Han var helt outstanding i sängen. Men tyvärr stämde inte kemin helt mellan oss. Även han kunde bli väldigt hetsig över olika saker som fick mig att känna mig osäker. Tyvärr drack han en hel del också. Åtminstone sista tiden. Det var ett beteende som inte fick mig att må bra, mycket alkohol inte bara på helgerna utan även i veckorna. Gillade inte att han satt uppe långt in på nätterna och drack. Han tog inte hand om sig själv vilket bidrog till att jag började tvivla på en relation med honom.
Då träffar jag person C som är gudomligt vacker, hälsosam, som delar lite samma intressen som jag. Men är tystlåten, lite reserverad (släpper inte riktigt loss) och bor 20 mil från där jag bor... (ingen av oss är flyttbara). Jag är alltså otrogen ytterligare en gång och jag hatar mig själv för det. Bryter med person B som blir jätteledsen eftersom han verkligen är kär i mig, men det är det enda rätta. Samtidigt har jag börjat få känslor för person A (mitt ex) och saknar känslan av att vara en familj igen. Saknar allt vi gjorde tillsammans. Vet att person A funderar i samma tankar och vi har en bra "vänskapsrelation" idag. Som det känns vill alla tre ha mig men jag vet inte vem jag vill vara tillsammans med. Alla tre har olika kvalitéer och brister (precis som jag) och egentligen förtjänar jag ingen av dem.
Går jag tillbaka till person A vet jag att mitt sexliv kommer vara dåligt, att det kommer saknas passion men att vi kommer kunna få ett fint familjeliv (vi delar också många intressen)
Går jag till person B får jag mycket passion, sex osv. Vi kommer ha mycket roligt ihop, skratta mycket men jag får stå ut med ett ständigt festande, alkohol, tobak som jag inte gillar.
Går jag till person C får jag stå ut med ett distansförhållande i många år, i förlängningen en person som kanske är lite för "tråkig" för min del. Tror det blir jag som får "driva förhållandet".
Känner ett sådant virrvarr av känslor för detta. Vet att jag antagligen kommer tappa alla tre personerna och kanske är det vad jag förtjänar. Nånstans klarar jag inte av känslan att alla tre är attraherade av mig för jag klarar inte av att välja.