• Anonym (Omtänksam)

    Jag kan inte bara släppa honom rätt el fel?

    Ska ta en lång historia kort.

    Min dotter har varit tillsammans med en pojke dom gick då i 7:an båda två. Han bodde hos en fosterfamilj och är ensamkommande. Fosterfamiljen var absolut inte snäll el bra så det blev att han så gott som bodde här i ca 2 år som dom var tillsammans.

    Fosterfamiljen anmäldes till soc (inte bara jag som anmälde) och i och med det så fick han en ny familj som var så kärleksfulla och snälla mot honom.

    När d tog slut mellan dottern och honom hamnade han med inte så bra vänner vilket gjorde att familjen inte orkade och klarade av honom. Han hamnade då hos ytterligare en familj utanför staden.

    Då han bodde hos oss så länge så blev han inte bara min dotters pojkvän utan mer som en extrason. Vilket gjorde att jag inte bara kunde strunta i honom. Jag åkte och hälsade på nya familjen för att se att han hade det bra där.

    Han trivdes inte bra där då han inte blev inräknad i familjen och han rymde flera ggr till sina gamla "kompisar" .

    Jag har alltid haft kontakt med honom minst en gåbg/v för att höra hur han mår Hur d går i skolan m.m .

    Idag är han på hvb hem och jag har varit och hälsat på även där.

    Jag har har svårt att släppa honom då jag vill försäkra mig om att d går bra för honom och att han mår bra. Har skickat present till jul och födelsedag då han inte har någon annan vuxen utanför hvb hemmet.

    Min dotter tycker d är okej annars hade jag inte fortsatt kontakten.

    Jag har även varit likadan mot en av mina söners vänner som hade mamma som missbrukade mycket och brydde sig inte om honom. Han fick bo här och sen ju äldre han blev (idag är han 24) och har jobb och mår bra så här vi inte lika mycket kontakt men hörs någon gång ibland och till födelsedagar och jul.

    Jag kommer nog inte kunna släppa denna pojke förrän jag vet att Jan har en trygg familj. Jag kan inte ha honom boende här blir väldigt konstigt då han varit tillsammans med dottern.

    Borde jag släppa taget? Har nog inte samvete för de.

  • Svar på tråden Jag kan inte bara släppa honom rätt el fel?
  • Anonym (Em)

    Låter jättefint att du bryr dig. Ser inte varför du skulle behöva släppa taget, såvida inte han tycker att det jobbigt med er kontakt.

  • Anonym (oooo)

    Varför funderar du på om det är rätt eller fel? Du gör vad du vill. Känner du att detta är betungande så behöver du inte fortsätta, men vill du det så berikar det nog snarare livet att ha fler olika typer av människor i sitt liv. Ur hans synvinkel kanske du/ni är de enda vettiga människor han känner? 

  • Anonym (***))

    Nej, om du vill ha kontakt med honom och han accepterar det, så fortsätt. Du kan vara den som får honom att ta den rätta vägen.

  • Anonym (Omtänksam)

    Vissa i min närhet säger jag borde släppa det men har inte samvete till det. Han har inga andra vuxna alls omkring sig. Men jag kommer fortsätta ha kontakt..

  • Plantmilk

    Jag tycker det du gör är så fint och hade du varit min mamma så hade jag varit otroligt stolt. 


    Dom som säger att du borde släppa taget är människor som helt enkelt ska vara tacksamma att alla i samhället inte tänker som dom.

Svar på tråden Jag kan inte bara släppa honom rätt el fel?