• Anonym (Otrogen fråga)

    Hur många av er har varit otrogen någon gång, svara ärligt nu!

    Hur många av er har någonsin varit otrogna i något förhållande ni varit i?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många av er har varit otrogen någon gång, svara ärligt nu!
  • Marshmallowgirl

    Jag har varit otrogen fyra ggr, under samma vecka, och det var ett år sedan. Jag bröt mitt förhållande helgen som följde för jag ville inte hålla på och smyga och ljuga. Innan dess hade jag aldrig varit otrogen under mina två långa förhållanden.

  • Anonym (Otrogen fråga)

    Hur kom det sig att du va otrogen? Va det bara nått som i stunden kändes bra och din förhållande va på upphällning? Dömer absolut inte utan är bara nyfiken

  • Marshmallowgirl
    Anonym (Otrogen fråga) skrev 2021-04-05 23:45:41 följande:

    Hur kom det sig att du va otrogen? Va det bara nått som i stunden kändes bra och din förhållande va på upphällning? Dömer absolut inte utan är bara nyfiken


    Jag trivdes inte att leva i ett förhållande. Jag kände mig låst, så mentalt var det nog över för mig sedan lite tillbaka i tiden när det hände, och jag saknade spänningen med att ha sex med olika män.

    Men jag gillade inte att vara otrogen. Därför bröt jag eftersom det inte var det liv jag ville ha.
  • Anonym (För att göra slut)

    Jag har bara varit otrogen när jag var ung och ville ut ur ett förhållande. Då var det lättare att vara otrogen och sedan göra slut pga det än att säga att jag inte tyckte om personen längre. Jag tror ingen kan vara otrogen om man respekterar och tycker om sin partner.

  • Anonym (——)

    I teknisk mening ja. Förhållandet tog slut strax därefter. Jag ångrar ingenting.

  • Anonym (Eh)

    Jag insåg att jag inte var förälskad i min sambo längre så jag försökte göra slut, sa till honom att jag inte visste om jag kunde vara trogen honom längre. Han grät och det blev inget uppbrott då.

    Någon vecka senare träffade jag min crush i hemlighet, vi hamnade i säng flera gånger och träffades i en månad innan jag lämnade sambon på riktigt. Så jag hade "lämnat avtalet", även om det inte hade gått igenom hela vägen.

    Jag ser det som gränsland eftersom jag gjorde det i hemlighet, men jag hade inte längre lovat att vara trogen. Det är en av mina värsta perioder i livet och jag sörjer än idag att det blev som det blev, men just då fanns det inga alternativ. 

  • Tukt

    Är det inte en omöjligt fråga att svara på, eftersom de flesta på Familjeliv har sin egen tolkning av begreppet.
    Eller oftast är det väl så att den som varit otrogen, avser en sexuell fysisk aktivitet, medan de som inte varit otrogna kan väva in precis vad som helst i det.

  • Anonym (.)

    Nej, aldrig. Och det kommer jag inte vara i framtiden heller.

  • Anonym (man)

    Nope, har aldrig varit det och kommer heller aldrig vara det.

  • PH76

    Aldrig mot min fru, men i tidigare relationer så har jag varit otrogen väldigt mycket. Allt ifrån one-night-stands till parallella förhalanden under långa perioder.

    Men det var länge sedan nu.

  • Anonym (Otrogen tjej)

    Jag har varit otrogen i flera förhållanden av lite olika anledningar men det har alltid varit när jag själv har "gett upp" på förhållandet och redan har bestämt mig för att göra slut. Då har otroheten varit ett sätt för mig själv att mentalt avskärma mig och liksom bränna mina broar så jag inte kan gå tillbaka.

    Däremot har jag varit feg och inte berättat för min partner att jag varit otrogen. Fast det har inte varit enbart pga feghet faktiskt, jag har tyckt det varit onödigt att såra honom ytterligare genom att berätta om otroheten eftersom jag ändå gjorde slut så otroheten har varit för min egen skull liksom.

    I ett längre förhållande var jag otrogen på riktigt och hade en affär med en kille vid sidan av. Förhållandet var sexlöst, det var min sambo som inte var intresserad av sex och jag var ledsen och led i flera år. Till slut blev jag (såklart) förälskad i en klasskamrat och vi började smyga med vår hemliga affär. Jag tror det höll på i något år tills han gjorde slut med mig och skaffade en riktig flickvän. Det krossade mitt hjärta.

    Efter det gjorde jag slut med min sambo. Jag har varit otrogen i ett par relationer efter det också men sedan bestämde jag mig för att jag inte vill hålla på så längre, jag vill vara trogen.

    Min nuvarande kille har varit otrogen mot mig och då var jag otrogen som hämnd, med hans kompis. Min kille vet inget, återigen otroheten gjorde jag för min egen skull. Känns inre alls bra och jag ångrar mig nu för jag älskar verkligen den här killen men just då kände jag mig så sårad och ville hämnas och det hjälpte mig komma över hans otrohet. Från och med nu ska jag vara 100% trogen, oavsett vad som händer. Är så trött på den skiten.

  • Anonym (Nästan en gång)

    Nästan en gång i en tidigare relation. Detta med dåvarande flickväns väninna som på ett rätt aggressivt sätt försökte vara med mig trots flera nej. Hon var väldigt klängig och naken och jag blev väldigt sugen. Försökte kyssa mig, försökte dra i mina kläder, bad mig om att sätta på henne, tryckte upp sin bak i ansiktet på mig.

    Men dumt nog knuffade jag bort henne och flydde med ett stånd som inte ville gå ner. Gick hem och precis innanför dörren i min egen lägenhet drog jag kanske tio drag i ståndet för att sedan skvätta ner mitt hallgolv.. Ångrade mig på sätt och vis redan när jag avvisade. Jag ville väldigt gärna.

    Grämde mig i flera år efter (jag och dåvarande flickvän var bara ihop två-tre månader efter det där sedan dumpade hon mig för en annan) att jag inte gjorde det. Moralen sabbade verkligen för mig där. 

  • Anonym (J)

    Har aldrig varit otrogen men ångrar faktiskt att jag inte var det när jag fick chansen.

  • Anonym (....)

    På gränsen. Det jag gjorde var inte ok och inget jag hade uppskattat att någon gjorde mot mig... Jag hade gjort slut med min partner sen 15 år men vi bodde fortfarande ihop när jag föll handlöst för någon annan. Först ett halvår senare flyttade vi isär.

  • StemDyke

    Aldrig varit

    Finns ingen risk att jag någonsin skulle

    Jag skyr otrohet som pesten

    Är tjej

    Lesbisk

    Ingen skitstövel

    Amen

  • Anonym (Otrogen 1 par ggr)

    Jag har varit otrogen mot min dåvarande sambo ett par gånger. Ångrar otroligt mycket att jag gjorde det.

  • Anonym (Disa)

    Har aldrig varit otrogen mot nån sedan man haft ?snacket?, men hade sex med en utlandsboende kk två dagar efter första dejten med min senare sambo. Sambon räknade alltid första dejten som dagen vi blev ihop, fast vi inte ens kysstes då och det tog ett par veckor innan det blev sex. Jag har varit trogen även när relationerna varit på väg att ta slut och jag givit mig själv ?tillstånd? att vara det om chansen dök upp, har inte klarat att gå över gränsen. Men jag är ganska säker på att omgivningen tror att jag är sån som då och då fallit för frestelsen för att jag är väldigt social, ganska frispråkig om sex och haft många kk.

Svar på tråden Hur många av er har varit otrogen någon gång, svara ärligt nu!