• Anonym (Kaffedraken)

    Nidblödning ?

    Hej jag och min kille försöker bli gravida, och tog ägglossning test och haft sex runt dagarna då jag hade ägglossning. 4 dagar efter fick jag ont i magen som mensvärk (10 dagar) och bim är beräknad idag 6/4 men för 2 dagar sen börja jag blöda, ganska ljusrött och väldigt lite.. bara när jag torkar mig och ytterst lite på bindan .. brukar blöda mycke mer än såhär ???????? blöder fortfarande nu men bara när jag torkar mig ???????????

    Kan de vara nidblödning ? Någon som haft såhär nära bim ?

  • Svar på tråden Nidblödning ?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nja, en nidblödning infaller då embryot fäster vilket sker 5-7 dagar efter äl. Man kan blöda av andra skäl också. Sköra slemhinnor man får som gravid, spottings inför den vanliga mensen, en mellanblödning, en mensliknande blödning man kan få som gravid. Det går inte tvärsäkert säga vad din blödning är.  Ta ett gravtest imorron.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Okej, jag har läst att nidblödning (implantationsblödning ) kan ske 10-14 dagar efter ägglossning och de kom på dag 13 för mig isåfall ????

  • Anonym (Kaffedraken)
    Ankan90 skrev 2021-04-06 18:57:32 följande:
    Okej, jag har läst att nidblödning (implantationsblödning ) kan ske 10-14 dagar efter ägglossning och de kom på dag 13 för mig isåfall ????
    Nej, det är för sent. Embryot fäster 5-7 dagar efter äl så det absolut senaste jag skulle vilja säga att blodet i så fall kommer ut är 8 dagar efter äl. Nidblödningar är väldigt ovanliga dessutom. Synliga alltså. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Jag har också läst att det kan ske allt ifrån 7-14 dagar. Tror det är lite olika beroende på person.

    Jag sitter i liknande sits som dig.. Jag fick en minimal blödning i tisdags. Bara när jag torkar med papper sen ingenting mer. Min mens är redan sen men jag har också en väldigt oregelbunden menstruation. Dock har jag aldrig varit med om detta tidigare!

    Har du andra symptom?

    Jag har b.la. molande värk till och från men inte som mensvärk.  
Svar på tråden Nidblödning ?