• Anonym (fegis)

Jag vill våga prata med främlingar

Hej folket. Jag skulle vilja våga prata med främlingar på stan men det är svårt när man är lite blyg. Eller kanske lite mer än lite förresten.

Problemet är att "blyga killar får inte ligga" ligger det ganska mycket sanning i. Nu är det i och för sig inte särskilt ovanligt i Sverige där man inte pratar med främlingar. Dom flesta av oss svenskar är ganska tillbakadragna när det kommer till att prata med främlingar.

Jag åkte på en resa i början av förra året och gick in med inställningen att om jag nu ser en söt tjej så ska jag gå fram och prata med henne. Och sedan dag 2 så ser jag världens sötaste tjej på samma restaurang som också satt ensam och vi tittade mot varandra men jag gick ändå inte fram och hälsade. Blyg som jag är.

Detta är något jag fortfarande tänker på nästan dagligen att jag inte gick fram och sa hej till henne antingen vid bordet eller på vägen ut. Hatar mig själv för detta.

Hur blir man av med denna blyghet egentligen?

• Svar på tråden Jag vill våga prata med främlingar
  • Drottningen1970

Det är bara fyllon och psykiskt sjuka som går fram och pratar med främlingar på stan.

Mycket sällan uppskattat.

Låt bli.

• Anonym (fegis)
    Drottningen1970 skrev 2021-04-06 19:26:13 följande:

Det är bara fyllon och psykiskt sjuka som går fram och pratar med främlingar på stan.

Mycket sällan uppskattat.

Låt bli.

Tyvärr så har du rätt. Men om man inte gör det så träffar man ingen...
  • Anonym (Iop)
    Anonym (fegis) skrev 2021-04-06 19:39:02 följande:

Man kan träffa en partner på ställen dit folk har gått för att träffa andra, i föreningar, på kurser, på krogen, på fester mm. Där är det helt legitimt att börja prata med folk man inte känner.

Jag pratar med främlingar på stan om det händer något särskilt. Om man kommer ut ur en affär och det är extremt väder kan jag kommentera det, om bussen är sen kan man säga något om det etc. Men att bara börja prata, det får nog anses påfluget och lite märkligt. Men om du vill träna bort din blyghet kan du ju börja så, bara säga något kort till en främling om vädret. Inte börja en lång konversation. En liten kommentar är en bra start. Ibland får man bara en medhållande blick, ibland blir det ett kort samtal.
  • Steven01
    Anonym (fegis) skrev 2021-04-06 19:39:02 följande:
    Du har fattat det hela fel. Du behöver något gemensamt att starta med. På jobbet, en förening eller gemensamma vänner. Det är bara typ Brad Pitt snygga män som kan gå fram till random främlingar och få nån framgång.
Svar på tråden Jag vill våga prata med främlingar