• Anonym (Vill inte vara flata mer:()

    Kan man gå tillbaks till garderoben?

    Jag tänker ofta tillbaks på när jag var i garderoben. Gift med barnets far var jag då. Att vara i garderoben var som att leva i en lögn ja ni kan tänka er. Men var det så dåligt egentligen?

    Förutom det var jag faktiskt lycklig. Gift med min bästa vän i hela världen. Tryggt, okomplicerat och han var så väldigt lätt att göra lycklig. Inte alls som kvinnor är, skitjobbiga. Sexlivet då, var det så dåligt? Nej det var det inte. Jag tände inte på honom, hur han ser ut, den manliga kroppen osv. Men jag fick nästan alltid orgasm och det var så enkelt. Ville jag ha sex så kunde jag säga skall vi ha sex? så hade vi sex. Han sa nästan aldrig nej. Skulle han säga nej så kunde jag klä av mig naken och säga fortfarande nej? Då blev det ett ja. Så fungerar det inte med kvinnor. Nu var han ju ganska på själv i perioder vilket var jobbigt, men inte jobbigare än att jag kunde säga nej jag vill inte idag.

    Tjejer är så jävla jobbiga. Surar för skitsaker, missförstår skämt och det känns som att gå på ett jävla minfält att vara ihop med en. Säger jag fel, gör jag fel, minsta lilla så kommer hon brisera och bli sur på mig.

    I garderoben kunde jag inte vara mig själv, men ärligt talat så kan jag ju inte det nu heller fast på ett annat sätt. När jag hela tiden måste gå försiktigt i det där jäkla minfältet jag går på i relationer med kvinnor.

    Kan man gå tillbaks till garderoben igen eller borde jag ta kontakt med en terapeut? Eller är det saknaden efter just honom som spökar flera år senare? Jag älskade ju honom och saknar det vi ändå hade trots lögnen jättemycket.

  • Svar på tråden Kan man gå tillbaks till garderoben?
  • Anonym (Nej)

    Nej självklart inte. Förstår du själv hur extremt egoistiskt och vansinnigt elakt det skulle vara mot en man??

    Sök upp en terapeut istället.

  • Anonym (Vill inte vara flata mer:()
    Anonym (Nej) skrev 2021-04-06 21:00:49 följande:

    Nej självklart inte. Förstår du själv hur extremt egoistiskt och vansinnigt elakt det skulle vara mot en man??

    Sök upp en terapeut istället.


    Är det så elakt verkligen? Han var lycklig med mig, och även nu så skulle han säga att han var lycklig med mig.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Vill inte vara flata mer:() skrev 2021-04-06 21:21:27 följande:
    Är det så elakt verkligen? Han var lycklig med mig, och även nu så skulle han säga att han var lycklig med mig.
    Ja självklart! Han vet ju att du egentligen inte tänder på honom osv, det blir en falskhet som kommer att ge honom en djup sorg i längden. Han kanske tror att han blir lycklig men han vet ju om din läggning, den vetskapen försvinner inte och det kommer man inte ifrån. Han skulle leva ett halvt liv där han aldrig riktigt når dig.
  • Anonym (prova)

    Jag säger tvärtom. Självklart kan du det. Det handlar kanske om att kliva in i en ny garderob som bisexuell? Du har ju ändå kunnat ha sex med mannen och fått orgasm dessutom. Vill du vara med honom helst så är det ju just det han får ta ställning till. Kanske vill han, kanske inte. Det blir inget "halvt liv" för honom. Han vet vad han väljer, och väljer du honom så kanske han är nöjd så?

  • Anonym (Bi)

    Jag tänker spontant att du är bisexuell. Du njöt av sex med mannen, säger du. Jag fungerar lite som du och ser mig som bisexuell...

  • En manlig man

    Fråga honom om det är ok om du träffar kvinnor. Låt honom träffa andra eller ännu bättre, bjud in en kvinna till er så får ni båda lite omväxling. Ett öppet förhållande helt enkelt.

    Sen skrattade jag högt av din beskrivning av att vara ihop med kvinnor:)

  • Anonym (Vägen är framåt)

    Du skriver inget alls om din kärlek till kvinnor och varför du nu sitter med en flickvän du inte uppskattar. Du låter allmänt förvirrad, det finns inget i din text som talar om att du skulle föredra kvinnor framför män egentligen annat än att du inte tände på just mannen du var ihop med. Vad är det med kvinnor som gör att du vill vara med dem och sitter där du är nu undrar jag?

    Det känns mest som du inte hittat rätt person att leva med bara. Din ex tände du inte på, denna du har nu kanske du tänder på men har komplicerat liv med rent allmänt och sexet är sämre. Kanske är hon inte heller rätt för dig?
    Du kanske är rastlös och inte vet vad du vill eller vet vad som är bäst för dig?

    Har själv och levt med både män och kvinnor. Tänder lika mycket på båda men finner kvinnor lättare att leva med och känner mig mer hemma både fysiskt och mentalt trots bråk och missförstånd. Män har jag svårare att förstå mig på och fungerar inte så bra med även om sex kan vara lättare med män i och med den ständiga driften som en ständig påminnelse. Med kvinnor får man kämpa mer för att bibehålla lusten. Där krävs mer av den mentala erotiken och bekräftelsen. Kåtheten  är betydligt mer bräcklig och styrd av stämningar och hormoner och kan vara svårare att få igång kan jag uppleva. Men kvinnors kroppar är betydligt mer spännande precis som deras känsloliv. Alltid händer det något!

    Du vill inte ha tillbaks ditt ex, du är bara inte nöjd nu heller. Sen är inte alla kvinnor likadana precis som varenda man. Nästa kvinna kommer vara annorlunda och ni kanske inte stöter på samma problem och passar varandra bättre.

    Om du tänder mer på kvinnor är det ju där du ska vara utan tvekan.

Svar på tråden Kan man gå tillbaks till garderoben?