• Anonym (Hden)
    Tue 6 Apr 2021 20:57
    478 visningar
    1 svar
    1
    478

    Hur många gånger orkar man? Blir gravid, men förlorar det 3 gånger i rad

    Min resa började förra sommaren, blev gravid med mannen i mitt liv & lyckan var oändlig. Skulle på inskrivning och en lång traumatisk historia senare så hamnade jag på akuten för hCG-prover & medicin mot en mindre blödning på äggledaren. Medicin & uppföljning, hCG:t gick upp men sedan sjönk och missfallet i v.9 var ett faktum. Blev gravid direkt efter men också det blev (ett tidigt) missfall.

    Tog allt detta så otroligt hårt men Juldagen så var det ett plus igen. Försiktigt förväntansfull så fick jag nu göra tidigt ultraljud; verkade lovande, jag fick de hjärtslagen och det var mer verkligt än någonsin, men efter en vecka ett nytt UL där hjärtslagen var långsammare och tillväxten hade varit otroligt liten, en vecka efter det var hjärtslagen borta. Det var ett uteblivet missfall så jag fick göra en medicinsk abort. Jag var helt knäckt & tom efter detta.

    Fått börja en utredning med både ultraljud & prover men allt ser bra ut så några svar på Varför? är högst sannolikt inget vi kommer få. Jag har inga problem att bli gravid, men jag kan inte få behålla det och det enda vi vet säkert är att det är onormalt låga stigningar av hCG-värdet mot det normala vilket varit samma i en fjärde graviditet långt innan som blev en abort.

    Såklart ser man både gravida & barn runt omkring sig hela tiden & med mannen som har barn sedan innan så känner jag; ?vad är det för fel på mig??. Men det finns inga svar.

    Det sliter så på kroppen (pga annan sjukdom) främst men också så otroligt psyket vid varje missfall, senaste var som värst med att ha fått se hjärtslagen innan men jag var också helt ensam där för att se dem, precis som jag var ensam där att få beskedet om att det var borta (pga covid).

    Hur orkar man fortsätta försöka? Hur orkar man gå igenom det här gång på gång när man inte vet om det kommer fungera denna gång eller någonsin? Är så orolig för att hamna i den här bergochdalbanan om & om igen utan att vi kommer få något barn.

    Jag vill ju se en solskenshistoria efter mycket annat som hänt runt omkring oss i livet men när man försiktigt börjar hoppas så drar det här undan mattan under fötterna på en om & om igen.

    Är det någon som varit i samma situation & fått utredning där provsvaren & undersökning varit bra men fått något annat svar? Just nu känns allt ganska tungt & svårt att se framåt med hopp på nästa kommande graviditet.

  • Svar på tråden Hur många gånger orkar man? Blir gravid, men förlorar det 3 gånger i rad
  • Anonym (Ava)
    Tue 6 Apr 2021 21:21
    #1

    Be din läkare om lutinus/ progesteron, det borde kunna hjälpa dig hålla en graviditet.

Svar på tråden Hur många gånger orkar man? Blir gravid, men förlorar det 3 gånger i rad