• Melij

    Vet inte vilken kategori men,

    Jag är avundsjuk på min sambos familj.

    Vi är sambo och han har två barn sedan tidigare och jag ett.

    Hans mamma ringer flera gånger i veckan för att prata med hans två barn.

    Frågar om deras mamma osv och allt är så glatt. Förstår inte varför hon är sååå intresserad av hans tidigare sambo/barnens mamma.

    Min mamma har inget intresse för sitt barnbarn. De har nog aldrig pratat i telefon och hon bor 40 mil bort. Vi har inget gemensamt.

    Har ingen direkt mer familj än så medan han har en stor familj spm verkligen umgås. Där känner jag mig utanför. Ingen visar direkt att jag och min son tillhör familjen. Ingen vågar följa mig på instagram för då skulle kanske barnens mamma ta bort dom?

  • Svar på tråden Vet inte vilken kategori men,
  • Anonym (oooo)
    Melij skrev 2021-04-06 21:34:00 följande:

    Jag är avundsjuk på min sambos familj.

    Vi är sambo och han har två barn sedan tidigare och jag ett.

    Hans mamma ringer flera gånger i veckan för att prata med hans två barn.

    Frågar om deras mamma osv och allt är så glatt. Förstår inte varför hon är sååå intresserad av hans tidigare sambo/barnens mamma.

    Min mamma har inget intresse för sitt barnbarn. De har nog aldrig pratat i telefon och hon bor 40 mil bort. Vi har inget gemensamt.

    Har ingen direkt mer familj än så medan han har en stor familj spm verkligen umgås. Där känner jag mig utanför. Ingen visar direkt att jag och min son tillhör familjen. Ingen vågar följa mig på instagram för då skulle kanske barnens mamma ta bort dom?


    Det är inte konstigt om barnens farmor frågar barnbarnen om deras mamma. Så gör barnens farmor här också, eftersom hon vet att barnen är hos henne ibland. Då kanske hon frågar om de gjorde nåt kul hos mamma förra veckan. 

    Att din egen mamma inte har den kontakten med sitt barnbarn är lite trist, men det ska väl inte behöva gå ut över dina bonusbarn. 

    Det här är sånt som kan uppstå när man bor i "ny" familj. Jag hoppas du och din sambo kan prata om det, så att du har någon som kan lyssna, men det är ju inte så mycket att göra åt läget. 
    Hur vuxna människor inte skulle "våga" följa dig på Insta låter som ett påhitt från dig. Men ärligt talat, hur många använder ens Insta? 
  • Melij

    Okej känns bra att höra att fler farmor frågar om mamman. Jag har tryckt hon är lite väl, vi försöker liksom prata så lite om henne som möjligt så är lite jobbigt när hon kommer på tal hela tiden.

    Tycker hon är en underbar farmor annars till hennes barnbarn och hade önskat min son en sån.

Svar på tråden Vet inte vilken kategori men,