• Melij

    Vet inte vilken kategori men,

    Jag är avundsjuk på min sambos familj.

    Vi är sambo och han har två barn sedan tidigare och jag ett.

    Hans mamma ringer flera gånger i veckan för att prata med hans två barn.

    Frågar om deras mamma osv och allt är så glatt. Förstår inte varför hon är sååå intresserad av hans tidigare sambo/barnens mamma.

    Min mamma har inget intresse för sitt barnbarn. De har nog aldrig pratat i telefon och hon bor 40 mil bort. Vi har inget gemensamt.

    Har ingen direkt mer familj än så medan han har en stor familj spm verkligen umgås. Där känner jag mig utanför. Ingen visar direkt att jag och min son tillhör familjen. Ingen tar något foto på oss, medan deras instagram och hem svämmar över med foton på min sambos ex.

    Ingen vågar heller följa mig på instagram för då skulle kanske deras barnbarns mamma ta bort dom från insta och de skulle missa bilder på barnbarnen och inte se vad dom gör.

    Till saken hör att min sambos ex är fruktansvärd mot min sambo och de har noll kontakt utöver barnen. De avskyr varandra.

    Min sambo skulle dock aldrig nånsin säga nåt.

    Vet inte riktigt vad jag ville mer än att skriva av mig. Livet är jobbigt ibland. Önskar det bara vara vi tre. Min son min sambo och jag.

  • Svar på tråden Vet inte vilken kategori men,
  • Aniiee

    Barnens farmor är intresserad av sina barnbarn. Det är ju alldeles förträffligt.

    Dina barns mormor är inte intresserad av sina barnbarn. Det är sorgligt på sätt och vis. Det är ok att sörja det.

    Familjer är olika, och det bästa man kan göra är förlika sig med det, och om man är från en familj som inte bryr sig så noga så får man skaffa sig en ny om det går. Så sluta vara avundsjuk och bli en del av din sambos familj. Du har ju redan börjat.


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym (inte favoriten)

    Du är inte ensam om att känna sådär. Jag står min egen familj väldigt nära och vi umgås alltid mer med min familj. Men det har blivit ganska mycket så också för att min mans föräldrar aldrig riktigt accepterat att han gick vidare. 


    Min man har barn sen tidigare med en annan kvinna, jag har barn sen tidigare också. Vi har varit tillsammans väldigt många år nu är gifta men av någon anledning har det alltid varit hans ex som är mer värdefull. Henne dom ringer för att träffa sitt barnbarn inte min man. Hon är den som är inbjuden till fika, firanden osv. 
    Hans mamma har suttit med mig och sagt att hon är dottern dom aldrig fick. Det ska alltid pratas om henne när vi ses kan spendera hela middagar med att prata om henne, suck och pust! Hon är en sån bra mamma, hon är så snäll, fantastisk, kreativ, rolig, mysig bla bla bla...
    Min man har försökt förklara flera gånger att dom dels inte har någon bra relation och att han blir sårad över att han och hans familj väldigt sällan blir inbjudna utan att det är exet man tar kontakt med.
    hemmet är någon form av muséum för henne, vårt bröllopsfoto plockats bort när hon kommer på besök (svägerskan har skickat bildbevis på det)
    Hans föräldrar ser dessutom till att slippa ha med mitt barn att göra, utan väljer alltid att ringa exet för att träffa bara deras egna barnbarn, mitt barn får aldrig ens ett påskägg! 


    Egentligen är väl det "okej" man har inga krav på att gilla bonusbarnbarn, men för mig som har föräldrar som aldrig struntar i/glömmer bort sitt bonusbarnbarn gör det ganska ont i mig att se hur mitt barn inte blir behandlad likadant.

    Det är tröttsamt, ganska sårande och jobbigt. För min del är det väl en annan sak än för dig för att vi har en nära och bra relation till min familj så jag kan liksom "välja bort" hans familj. Även om det sticker i ögonen.


    Men jag förstår verkligen känslan av att det hade varit så mycket enklare om bonusbarnet och dennes ursäkta jävla mamma inte fanns med i bilden.

  • Ess
    Anonym (inte favoriten) skrev 2021-04-07 14:00:50 följande:

    Du är inte ensam om att känna sådär. Jag står min egen familj väldigt nära och vi umgås alltid mer med min familj. Men det har blivit ganska mycket så också för att min mans föräldrar aldrig riktigt accepterat att han gick vidare. 


    Min man har barn sen tidigare med en annan kvinna, jag har barn sen tidigare också. Vi har varit tillsammans väldigt många år nu är gifta men av någon anledning har det alltid varit hans ex som är mer värdefull. Henne dom ringer för att träffa sitt barnbarn inte min man. Hon är den som är inbjuden till fika, firanden osv. 
    Hans mamma har suttit med mig och sagt att hon är dottern dom aldrig fick. Det ska alltid pratas om henne när vi ses kan spendera hela middagar med att prata om henne, suck och pust! Hon är en sån bra mamma, hon är så snäll, fantastisk, kreativ, rolig, mysig bla bla bla...
    Min man har försökt förklara flera gånger att dom dels inte har någon bra relation och att han blir sårad över att han och hans familj väldigt sällan blir inbjudna utan att det är exet man tar kontakt med.
    hemmet är någon form av muséum för henne, vårt bröllopsfoto plockats bort när hon kommer på besök (svägerskan har skickat bildbevis på det)
    Hans föräldrar ser dessutom till att slippa ha med mitt barn att göra, utan väljer alltid att ringa exet för att träffa bara deras egna barnbarn, mitt barn får aldrig ens ett påskägg! 


    Egentligen är väl det "okej" man har inga krav på att gilla bonusbarnbarn, men för mig som har föräldrar som aldrig struntar i/glömmer bort sitt bonusbarnbarn gör det ganska ont i mig att se hur mitt barn inte blir behandlad likadant.

    Det är tröttsamt, ganska sårande och jobbigt. För min del är det väl en annan sak än för dig för att vi har en nära och bra relation till min familj så jag kan liksom "välja bort" hans familj. Även om det sticker i ögonen.


    Men jag förstår verkligen känslan av att det hade varit så mycket enklare om bonusbarnet och dennes ursäkta jävla mamma inte fanns med i bilden.


    Vilka sjuka människor det finns. Hade mina föräldrar betett sig så då hade jag brutit kontakten med dem.
    I dina skor så hade jag valt bort hans familj och inte åkt med dit fler gånger.
Svar på tråden Vet inte vilken kategori men,