• Anonym (Hej)

    Tappar snart förståndet

    Jag ska försöka göra denna historia så kort som möjligt.

    Jag och min sambo hann dejta 6 månader innan jag blev gravid med första. Vi har ni varit tillsammans i tre år. Och har fått en en till liten som är 7 månader idag och äldsta är 2 år.

    Mitt och min sambos förhållande är en dröm(enligt mig) vi har mycket vänner, bra sexliv, bra jobb, fint hus, fina barn och jag har verkligen känt mig lycklig. Men nu i december skriver en tjej till mig på instagram och säger att hon har haft kontakt med min sambo för 1,5år sedan. Sexchattar där han har förnedrat henne och maniskt försökt få in träffar (ett 20tal ggr) med när jag inte är hemma. Tillslut gick hon med på en träff och då ska han antastat henne och gjort saker med henne som hon inte ville. Tjejen skriver att om min sambo försöker höra av sig till henne igen så kommer hon göra en polisanmälan.

    Två månader senare får jag reda på att han försökt köpa sex(vet inte om han lyckats) under samma period(1,5 år sen)och haft kontakt med ett x antal tjejer som han velat köpa sex av.

    Jag är fortfarande chockad och vet inte vem jag lever med. Känner inte igen detta beteende. Min sambo reser mycket i sin vardag och är borta väldigt mycket. Så förmodligen är detta bara toppen av ett isberg. Enligt honom ska detta vara allt.

    Vi haft försökt parterapi (har några gånger kvar) men jag kan inte släppa detta. Om vi inte hade två barn ihop så hade jag förmodligen lämnat honom direkt.

    Ska tillägga att han hade kontakt med tjejen kvällen innan han friade till mig.

    Blir så ledsen och sårad, vet inte om han använder mig för en perfekt fasad vem friar till någon och har kontakt med andra tjejer liksom? Hur ska man kunna förlåta och gå vidare? HUR ska man kunna lita på en sådan människa igen? Varje gång jag försöker prata om det säger han att han inte kan leva i detta förhållande när detta bubblar upp hela tiden vilket jag inte heller vill men jag måste kunna prata och bearbeta detta.

  • Svar på tråden Tappar snart förståndet
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Hej) skrev 2021-04-06 22:48:49 följande:

    Jag ska försöka göra denna historia så kort som möjligt.

    Jag och min sambo hann dejta 6 månader innan jag blev gravid med första. Vi har ni varit tillsammans i tre år. Och har fått en en till liten som är 7 månader idag och äldsta är 2 år.

    Mitt och min sambos förhållande är en dröm(enligt mig) vi har mycket vänner, bra sexliv, bra jobb, fint hus, fina barn och jag har verkligen känt mig lycklig. Men nu i december skriver en tjej till mig på instagram och säger att hon har haft kontakt med min sambo för 1,5år sedan. Sexchattar där han har förnedrat henne och maniskt försökt få in träffar (ett 20tal ggr) med när jag inte är hemma. Tillslut gick hon med på en träff och då ska han antastat henne och gjort saker med henne som hon inte ville. Tjejen skriver att om min sambo försöker höra av sig till henne igen så kommer hon göra en polisanmälan.

    Två månader senare får jag reda på att han försökt köpa sex(vet inte om han lyckats) under samma period(1,5 år sen)och haft kontakt med ett x antal tjejer som han velat köpa sex av.

    Jag är fortfarande chockad och vet inte vem jag lever med. Känner inte igen detta beteende. Min sambo reser mycket i sin vardag och är borta väldigt mycket. Så förmodligen är detta bara toppen av ett isberg. Enligt honom ska detta vara allt.

    Vi haft försökt parterapi (har några gånger kvar) men jag kan inte släppa detta. Om vi inte hade två barn ihop så hade jag förmodligen lämnat honom direkt.

    Ska tillägga att han hade kontakt med tjejen kvällen innan han friade till mig.

    Blir så ledsen och sårad, vet inte om han använder mig för en perfekt fasad vem friar till någon och har kontakt med andra tjejer liksom? Hur ska man kunna förlåta och gå vidare? HUR ska man kunna lita på en sådan människa igen? Varje gång jag försöker prata om det säger han att han inte kan leva i detta förhållande när detta bubblar upp hela tiden vilket jag inte heller vill men jag måste kunna prata och bearbeta detta.


    Beklagar att det blivit så för dig. Men det korta svaret är. Du kommer aldrig att kunna lita på honom. Tilliten till honom förmodar jag är borta och det kommer att krävas ett jättejobb för dig, men mest för honom att eventuellt återställa det.
  • Anonym (Lämna)

    Gode gud vilket svin, förstår att hela din värld måste rasat samman men som föregående säger , du kommer nog aldrig kunna lita på han igen.. personligen hade jag gett mig av eller kastat ut han på studs, det var inte lite fel som gjorts..ursh stackars dig

  • Anonym (ddd)

    Om jag var du hade jag planerat för separation.
    Det är givetvis inte allt. Tror du verkligen på att just det som du fått reda på är det enda han gjort och då är det så pass grova saker? Tror du att det är det första en person skulle göra? Nej, det här är troligen en utveckling som pågått, ett beteende han haft även innan ni träffades. 

    Kontakta advokat så att du får hjälp med det ekonomiska samt hur ni ska göra runt barnen, när ni delas på er.

  • Anonym (Liberte)

    Två saker känns viktiga att framhålla förutom otroheten.

    1. Han har alltså våldtagit en tjej - han är en våldtäktsman

    2. Han vill inte låta dig bearbeta det han har gjort mot dig för det är jobbigt för honom.

    Vill du verkligen leva med en sådan man? Han verkar vara väldigt självcentrerad och sakna empati.

  • helt slut

    Det låter helt skevt, förstår om du blir helt förstörd. Det är så stora varningsklockor att det där låter helt irreparabelt. Ta hjälp, gå vidare.

  • Anonym (man)
    Anonym (Hej) skrev 2021-04-06 22:48:49 följande:

    Jag ska försöka göra denna historia så kort som möjligt.

    Jag och min sambo hann dejta 6 månader innan jag blev gravid med första. Vi har ni varit tillsammans i tre år. Och har fått en en till liten som är 7 månader idag och äldsta är 2 år.

    Mitt och min sambos förhållande är en dröm(enligt mig) vi har mycket vänner, bra sexliv, bra jobb, fint hus, fina barn och jag har verkligen känt mig lycklig. Men nu i december skriver en tjej till mig på instagram och säger att hon har haft kontakt med min sambo för 1,5år sedan. Sexchattar där han har förnedrat henne och maniskt försökt få in träffar (ett 20tal ggr) med när jag inte är hemma. Tillslut gick hon med på en träff och då ska han antastat henne och gjort saker med henne som hon inte ville. Tjejen skriver att om min sambo försöker höra av sig till henne igen så kommer hon göra en polisanmälan.

    Två månader senare får jag reda på att han försökt köpa sex(vet inte om han lyckats) under samma period(1,5 år sen)och haft kontakt med ett x antal tjejer som han velat köpa sex av.

    Jag är fortfarande chockad och vet inte vem jag lever med. Känner inte igen detta beteende. Min sambo reser mycket i sin vardag och är borta väldigt mycket. Så förmodligen är detta bara toppen av ett isberg. Enligt honom ska detta vara allt.

    Vi haft försökt parterapi (har några gånger kvar) men jag kan inte släppa detta. Om vi inte hade två barn ihop så hade jag förmodligen lämnat honom direkt.

    Ska tillägga att han hade kontakt med tjejen kvällen innan han friade till mig.

    Blir så ledsen och sårad, vet inte om han använder mig för en perfekt fasad vem friar till någon och har kontakt med andra tjejer liksom? Hur ska man kunna förlåta och gå vidare? HUR ska man kunna lita på en sådan människa igen? Varje gång jag försöker prata om det säger han att han inte kan leva i detta förhållande när detta bubblar upp hela tiden vilket jag inte heller vill men jag måste kunna prata och bearbeta detta.


    Du slösar bort din tid och det kommer aldrig bli bra och JA, det är förmodligen bara toppen på isberget du fått reda på, att han ljuger om det är ett ganska tydligt tecken på att det finns MYCKET mer som han inte vill att du ska få reda på. och NEJ Ingen parterapi i världen hjälper så länge han bara sitter och ljuger.

    De hade kunnat bli lösa sig om din man varit mer ärlig än vad han är och lagt alla korten på bordet med en gång, då hade ni kunna bearbeta det och kanske kommit till en lösning. Men det gjorde han inte och kommer heller aldrig göra det och därmed är det kört. För det som kommer hända är att du kommer hamna i en ond cirkel där du försöker luska fram sanningen en liten pusselbit åt samtidigt som ditt förtornde för honom bara smulas sönder mer och mer och du mår bara sämre och sämre. Men bara det faktum att du behöver dra fram sanningen ur honom eller luska reda på den på andra sätt är ju egentligen bevis nog för att ert förhållande är över. För vem vill leva med någon som..

    1) Bedrar dig? 
    2) När han bli avsköjad Inte kan stå för det han gjort
    3) Gör vad som helst för att rädda sitt eget skinn även om han vet att du mår dåligt av det?
    4) Tänker bara på sig själv och skiter i hur du mår av alla lögner

    Du skriver att det kom fram i december, alltså ca 4 månader sen. har har inte kunna säga sanningen på 4 månader så kommer det aldrig ske och det är meningslöst att fortsätta försöka få honom att vara ärlig, för han ÄR inte ärlig och kommer aldrig vara det.
     
  • Anonym (Chockad)
    Anonym (Hej) skrev 2021-04-06 22:48:49 följande:

    Jag ska försöka göra denna historia så kort som möjligt.

    Jag och min sambo hann dejta 6 månader innan jag blev gravid med första. Vi har ni varit tillsammans i tre år. Och har fått en en till liten som är 7 månader idag och äldsta är 2 år.

    Mitt och min sambos förhållande är en dröm(enligt mig) vi har mycket vänner, bra sexliv, bra jobb, fint hus, fina barn och jag har verkligen känt mig lycklig. Men nu i december skriver en tjej till mig på instagram och säger att hon har haft kontakt med min sambo för 1,5år sedan. Sexchattar där han har förnedrat henne och maniskt försökt få in träffar (ett 20tal ggr) med när jag inte är hemma. Tillslut gick hon med på en träff och då ska han antastat henne och gjort saker med henne som hon inte ville. Tjejen skriver att om min sambo försöker höra av sig till henne igen så kommer hon göra en polisanmälan.

    Två månader senare får jag reda på att han försökt köpa sex(vet inte om han lyckats) under samma period(1,5 år sen)och haft kontakt med ett x antal tjejer som han velat köpa sex av.

    Jag är fortfarande chockad och vet inte vem jag lever med. Känner inte igen detta beteende. Min sambo reser mycket i sin vardag och är borta väldigt mycket. Så förmodligen är detta bara toppen av ett isberg. Enligt honom ska detta vara allt.

    Vi haft försökt parterapi (har några gånger kvar) men jag kan inte släppa detta. Om vi inte hade två barn ihop så hade jag förmodligen lämnat honom direkt.

    Ska tillägga att han hade kontakt med tjejen kvällen innan han friade till mig.

    Blir så ledsen och sårad, vet inte om han använder mig för en perfekt fasad vem friar till någon och har kontakt med andra tjejer liksom? Hur ska man kunna förlåta och gå vidare? HUR ska man kunna lita på en sådan människa igen? Varje gång jag försöker prata om det säger han att han inte kan leva i detta förhållande när detta bubblar upp hela tiden vilket jag inte heller vill men jag måste kunna prata och bearbeta detta.


    Jag blir helt chockad av att läsa det här. Att det finns sådana svin alltså..! Det var ju inget litet svek direkt och så verkar han helt likgiltig. Tycker så synd om dig och barnen.

    Jag hade inte kunnat förlåta och komma över en sådan här stor sak. Hur skulle man någonsin kunna lita på personen igen? Och inte tänka på detta varje gång han reser iväg på jobb? Du är alldeles för snäll som lät honom komma lindrigt undan med lite samtalsterapi. Han visar ju tydligt att han inte vill "jobba" på ert förhållande och tillit när han inte ens vill prata om det. Han kommer naturligtvis inte sluta med det här beteendet eftersom det här är hans riktiga jag och eftersom han vet att du förlåter honom.
  • Anonym (Chockad)
    Anonym (Hej) skrev 2021-04-06 22:48:49 följande:

    Jag ska försöka göra denna historia så kort som möjligt.

    Jag och min sambo hann dejta 6 månader innan jag blev gravid med första. Vi har ni varit tillsammans i tre år. Och har fått en en till liten som är 7 månader idag och äldsta är 2 år.

    Mitt och min sambos förhållande är en dröm(enligt mig) vi har mycket vänner, bra sexliv, bra jobb, fint hus, fina barn och jag har verkligen känt mig lycklig. Men nu i december skriver en tjej till mig på instagram och säger att hon har haft kontakt med min sambo för 1,5år sedan. Sexchattar där han har förnedrat henne och maniskt försökt få in träffar (ett 20tal ggr) med när jag inte är hemma. Tillslut gick hon med på en träff och då ska han antastat henne och gjort saker med henne som hon inte ville. Tjejen skriver att om min sambo försöker höra av sig till henne igen så kommer hon göra en polisanmälan.

    Två månader senare får jag reda på att han försökt köpa sex(vet inte om han lyckats) under samma period(1,5 år sen)och haft kontakt med ett x antal tjejer som han velat köpa sex av.

    Jag är fortfarande chockad och vet inte vem jag lever med. Känner inte igen detta beteende. Min sambo reser mycket i sin vardag och är borta väldigt mycket. Så förmodligen är detta bara toppen av ett isberg. Enligt honom ska detta vara allt.

    Vi haft försökt parterapi (har några gånger kvar) men jag kan inte släppa detta. Om vi inte hade två barn ihop så hade jag förmodligen lämnat honom direkt.

    Ska tillägga att han hade kontakt med tjejen kvällen innan han friade till mig.

    Blir så ledsen och sårad, vet inte om han använder mig för en perfekt fasad vem friar till någon och har kontakt med andra tjejer liksom? Hur ska man kunna förlåta och gå vidare? HUR ska man kunna lita på en sådan människa igen? Varje gång jag försöker prata om det säger han att han inte kan leva i detta förhållande när detta bubblar upp hela tiden vilket jag inte heller vill men jag måste kunna prata och bearbeta detta.


    Jag blir helt chockad av att läsa det här. Att det finns sådana svin alltså..! Det var ju inget litet svek direkt och så verkar han helt likgiltig. Tycker så synd om dig och barnen.

    Jag hade inte kunnat förlåta och komma över en sådan här stor sak. Hur skulle man någonsin kunna lita på personen igen? Och inte tänka på detta varje gång han reser iväg på jobb? Du är alldeles för snäll som lät honom komma lindrigt undan med lite samtalsterapi. Han visar ju tydligt att han inte vill "jobba" på ert förhållande och tillit när han inte ens vill prata om det. Han kommer naturligtvis inte sluta med det här beteendet eftersom det här är hans riktiga jag och eftersom han vet att du förlåter honom.
  • Friger

    Tror inte du sett allt nej. Sättet ligger nog i hans natur. Han och jag är lika stora svin, med den skillnaden att jag aldrig är efterhängsen eller har gjort något som liknar en antastning.

    Antastningen är för övrigt lite ovanlig. Skulle han maniskt förnedrat henne i chatt ett 20-tal gånger och hon fortsätter chatta och sedan träffat honom om hon inte gillat chatten? Det kan väl inte vara så jävla svårt att låta bli att chatta med någon... det låter konstigt. Säger inte att hon ljuger. Men jag skulle inte köpa allt rakt av. Vad sa din kille om den saken?

    Har du märkt av några sådana tendenser?

    Att han fortsatt höra av sig även efter det att hon avbrutit kan jag köpa. En del killar är sådana.

    Annars tror jag att principen är vanligare än många tror. En kille som söker något måste helt enkelt göra många försök innan det ger napp. Dvs det är ovanligt att en kille skickar ett meddelande till en tjej och får napp precis med det enda meddelandet.

    Jag tror din kille är sådan som ligger runt, men älskar och vill vara med dig. Jag vet att typen är vanligare än många vill tro.

    Beklagar din sorg.

  • Anonym (Hej)
    Friger skrev 2021-04-15 14:49:46 följande:

    Tror inte du sett allt nej. Sättet ligger nog i hans natur. Han och jag är lika stora svin, med den skillnaden att jag aldrig är efterhängsen eller har gjort något som liknar en antastning.

    Antastningen är för övrigt lite ovanlig. Skulle han maniskt förnedrat henne i chatt ett 20-tal gånger och hon fortsätter chatta och sedan träffat honom om hon inte gillat chatten? Det kan väl inte vara så jävla svårt att låta bli att chatta med någon... det låter konstigt. Säger inte att hon ljuger. Men jag skulle inte köpa allt rakt av. Vad sa din kille om den saken?

    Har du märkt av några sådana tendenser?

    Att han fortsatt höra av sig även efter det att hon avbrutit kan jag köpa. En del killar är sådana.

    Annars tror jag att principen är vanligare än många tror. En kille som söker något måste helt enkelt göra många försök innan det ger napp. Dvs det är ovanligt att en kille skickar ett meddelande till en tjej och får napp precis med det enda meddelandet.

    Jag tror din kille är sådan som ligger runt, men älskar och vill vara med dig. Jag vet att typen är vanligare än många vill tro.

    Beklagar din sorg.


    Tack för alla svar, 


    Vi lever fortfarande ihop efter några väldigt tuffa månader och saker och ting känns bättre. Han är en bra pappa och hjälper till mycket i vardagen.
    Men gör han ett minsta snedsteg till så flyttar han ut direkt. =) 

  • Studentpappa
    Anonym (Hej) skrev 2021-09-23 13:15:19 följande:

    Tack för alla svar, 

    Vi lever fortfarande ihop efter några väldigt tuffa månader och saker och ting känns bättre. Han är en bra pappa och hjälper till mycket i vardagen.

    Men gör han ett minsta snedsteg till så flyttar han ut direkt. =) 


    Hjälper till i vardagen och pippar med andra på tjänsteresorna? Sexköp, otrohet etc. och ändå har han inte åkt ut? Klart han inte åker ut nästa gång heller
    Ride it like you stole it
  • Anonym (man)
    Studentpappa skrev 2021-09-23 13:23:32 följande:
    Hjälper till i vardagen och pippar med andra på tjänsteresorna? Sexköp, otrohet etc. och ändå har han inte åkt ut? Klart han inte åker ut nästa gång heller
    Håller med, om allt han redan gjort inte räcker så kommer TS garanterat förlåta nästa gång oxå för han är ju en sån bra pappa och snäll innerst inne, osv, osv
  • Friger
    Anonym (Hej) skrev 2021-09-23 13:15:19 följande:

    Tack för alla svar, 


    Vi lever fortfarande ihop efter några väldigt tuffa månader och saker och ting känns bättre. Han är en bra pappa och hjälper till mycket i vardagen.
    Men gör han ett minsta snedsteg till så flyttar han ut direkt. =) 


    Jo, sådant kan vara värdefullt det också!

    Jag hoppas att det går bra för er! Lycka till! :)
  • Anonym (A)
    helt slut skrev 2021-04-07 16:01:28 följande:
    Det låter helt skevt, förstår om du blir helt förstörd. Det är så stora varningsklockor att det där låter helt irreparabelt. Ta hjälp, gå vidare.
    Håller med
  • Anonym (xx)
    Friger skrev 2021-09-23 13:42:13 följande:
    Jo, sådant kan vara värdefullt det också!

    Jag hoppas att det går bra för er! Lycka till! :)
    @Friger

    Ja, eller hur?...... Du säger att du är av "samma skrot och korn" som trådskaparens man i din moral!!

    Så snart barnen är utflugna tar möjligen "Hej" sin kappsäck och flyr mannen. För det är inte alltid lätt att vara ensamstående mamma ens idag på 20-talet...

    Du tillkännager i ett anonymt forum att du är ett "otroget svin". Är du lika öppen mot din omgivning och mot frugan oxå?? För det borde du vara om du åtminstone försöker sopa rent framför din egen dörr!!........

    Lycka till med din egen ärlighet och öppenhet! 

     
  • Kungsholmsbo
    Anonym (FYI) skrev 2021-04-06 23:09:09 följande:

    Beklagar att det blivit så för dig. Men det korta svaret är. Du kommer aldrig att kunna lita på honom. Tilliten till honom förmodar jag är borta och det kommer att krävas ett jättejobb för dig, men mest för honom att eventuellt återställa det.


    Här håller jag faktiskt med FYI. Det ts beskriver är ett sjukt beteende. Han vad förnedrat, antastat och köpt sex - det är inte direkt ?jag raggade upp kollegan?-otrohet vi pratar om här. Den här mannen verkar farlig på så många sätt.
  • Anonym (FYI)
    Kungsholmsbo skrev 2021-09-28 10:17:03 följande:
    Här håller jag faktiskt med FYI. Det ts beskriver är ett sjukt beteende. Han vad förnedrat, antastat och köpt sex - det är inte direkt ?jag raggade upp kollegan?-otrohet vi pratar om här. Den här mannen verkar farlig på så många sätt.
    OjSkäms
Svar på tråden Tappar snart förståndet