• Anonym (Undrar)

    Olja som glidmedel = svårt att bli gravid???

    Hej!

    Läste precis att glidmedel kan göra det svårare att bli gravid, är det nån som vet om samma sak gäller för olja? Och så undrar jag också om man kan använda vanlig matolja som glidmedel eller är det nån speciell olja man ska använda om man ska ha det som glidmedel?

  • Svar på tråden Olja som glidmedel = svårt att bli gravid???
  • Anonym (Ingen glid öht?)

    Sex där du är upphetsad (ännu bättre om du kommer) underlättar graviditet. Att du behöver använda glidmedel vid sex är kanske ett tecken på att du inte är upphetsad.

    Nu blir ju göra-barn-sex ofta mekaniskt och som en slags hushållssyssla men det skulle nog underlätta att inte behandla det som det. Utan se det som visst det är för att skaffa barn, men det kan ju vara trevligt om det är trevligt också, ha förspel, olika ställningar osv. Det underlättar inte bara för dig, utan även för mannen.

    Ju mer upphetsad han blir ju snabbare funkar det och är du upphetsad så kommer det öka hans upphetsning, då hinner det inte bli lika mycket skavande och behovet av glidmedel kanske försvinner. 

  • Anonym (Bra)

    Olivolja är skit bra speciellt om du senare blir gravid å forstter ha sex med olivolja då spricker man mindre däremot så är babyolja ren skit gör så man inte blir gravid å dessutom så svider det och irriterar slemhinnorna enormt. Andvänder det inte på mitt barn heller längre för svider de på mig där nere så kommer det ju garanterar svida på en bäbis.

  • Anonym (Bra)
    Anonym (Ingen glid öht?) skrev 2021-04-07 05:01:14 följande:

    Sex där du är upphetsad (ännu bättre om du kommer) underlättar graviditet. Att du behöver använda glidmedel vid sex är kanske ett tecken på att du inte är upphetsad.

    Nu blir ju göra-barn-sex ofta mekaniskt och som en slags hushållssyssla men det skulle nog underlätta att inte behandla det som det. Utan se det som visst det är för att skaffa barn, men det kan ju vara trevligt om det är trevligt också, ha förspel, olika ställningar osv. Det underlättar inte bara för dig, utan även för mannen.

    Ju mer upphetsad han blir ju snabbare funkar det och är du upphetsad så kommer det öka hans upphetsning, då hinner det inte bli lika mycket skavande och behovet av glidmedel kanske försvinner. 


    Inte i alla fall. För tog jag en medecin å de spelade ingen roll hur upphetsad jag va för fick inget slem ändå. Sen födde jag barn och då försvinner ju nästan hormonproduktionen efter och då blir man snustorr fast man är upphetsad
  • Anonym (Ingen glid öht?)
    Anonym (Bra) skrev 2021-04-07 06:54:49 följande:
    Inte i alla fall. För tog jag en medecin å de spelade ingen roll hur upphetsad jag va för fick inget slem ändå. Sen födde jag barn och då försvinner ju nästan hormonproduktionen efter och då blir man snustorr fast man är upphetsad
    Har du rätt i. Så var det för mig med, men kom tillbaks så tänkte inte på det som ett problem nu utan som brist på upphetsning. Men om jag går tillbaks lite i tiden så var det ju ett problem även för mig, vilket resulterade i att vi knappt hade sex alls under en period.

    Så nu blev jag också nyfiken på glidmedel kanske för framtiden om problemet kommer tillbaks. Gör inte något för mig om det försvårar graviditet, då maken ändå är steriliserad.
  • Anonym (Sanna)

    Eller så köper du ett "fertilitetsglidmedel".

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Ingen glid öht?) skrev 2021-04-07 05:01:14 följande:

    Sex där du är upphetsad (ännu bättre om du kommer) underlättar graviditet. Att du behöver använda glidmedel vid sex är kanske ett tecken på att du inte är upphetsad.

    Nu blir ju göra-barn-sex ofta mekaniskt och som en slags hushållssyssla men det skulle nog underlätta att inte behandla det som det. Utan se det som visst det är för att skaffa barn, men det kan ju vara trevligt om det är trevligt också, ha förspel, olika ställningar osv. Det underlättar inte bara för dig, utan även för mannen.

    Ju mer upphetsad han blir ju snabbare funkar det och är du upphetsad så kommer det öka hans upphetsning, då hinner det inte bli lika mycket skavande och behovet av glidmedel kanske försvinner. 


    Tack för svar! Upphetsningen är det inget problem med och inte "trevligheten" heller, men jag har problem med torra och sköra slemhinnor rent allmänt så det är därför vi brukar använda glidmedel. Sen är det väl ganska vanligt att man använder det bara som en extra krydda också efter vad jag har förstått
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Bra) skrev 2021-04-07 06:52:21 följande:

    Olivolja är skit bra speciellt om du senare blir gravid å forstter ha sex med olivolja då spricker man mindre däremot så är babyolja ren skit gör så man inte blir gravid å dessutom så svider det och irriterar slemhinnorna enormt. Andvänder det inte på mitt barn heller längre för svider de på mig där nere så kommer det ju garanterar svida på en bäbis.


    Är det så? Vad bra! Är det nån speciell olivolja (speciellt märke, extra virgin etc) man ska ha, eller går det bra med vilken som? Vanlig matolja (typ rapsolja) funkar inte då?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Sanna) skrev 2021-04-07 07:31:42 följande:

    Eller så köper du ett "fertilitetsglidmedel".


    Haha finns det sånt också? 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Bra) skrev 2021-04-07 06:52:21 följande:

    Olivolja är skit bra speciellt om du senare blir gravid å forstter ha sex med olivolja då spricker man mindre däremot så är babyolja ren skit gör så man inte blir gravid å dessutom så svider det och irriterar slemhinnorna enormt. Andvänder det inte på mitt barn heller längre för svider de på mig där nere så kommer det ju garanterar svida på en bäbis.


    Meh... nu hittade jag på två andra ställen att olivolja kan användas som (osäkert) preventivmedel, så det verkar ju inte som att det är så bra trots allt. Har du nån källa på att det inte försvårar graviditet (för de källorna som jag hittade på att det försvårar var väl inte helt pålitliga så det hade ju varit trevligt om du hade en pålitlig källa på att det INTE försvårar)
  • Anonym (A)

    man ska undvika silikonbaserade glidmedel, dock funkade iaf vattenbaserat bra för oss :)  tex Klicks

Svar på tråden Olja som glidmedel = svårt att bli gravid???