• Anonym (Ida)

    Sekundär infertilitet utredning & IVF

    Hej,

    Jag och min man har försökt få till ett syskon till vår 4-åriga prinsessa i 2 år nu, första barnet tog sig på bara ett par månader. För drygt ett år sen lyckades vi bli gravida men det slutade i missfall, sen dess ingenting. Nu ska vi påbörja utredning och förhoppningsvis IVF inom kort. Problemet ligger mest troligt hos mig som har endometrios.

    Är det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter kring sekundär infertilitet? Och framförallt om du också har endo?

    Någon fler som också ska påbörja utredning nu innan sommaren som kanske vill följas åt? :)

  • Svar på tråden Sekundär infertilitet utredning & IVF
  • Anonym (Följs gärna åt.)

    Jag följs gärna åt :)

    Vi har en son och han blev till på första försöket men nu när vi försöker med syskon vill det sig inte. Vi har försökt i ett halvår och har nu påbörjat en infertilitetsutredning.

    Hade du endometrios innan du blev gravid med din dotter? Hur fick du veta att du hade endo?

  • Anonym (Ida)
    Anonym (Följs gärna åt.) skrev 2021-04-15 01:39:32 följande:

    Jag följs gärna åt :)

    Vi har en son och han blev till på första försöket men nu när vi försöker med syskon vill det sig inte. Vi har försökt i ett halvår och har nu påbörjat en infertilitetsutredning.

    Hade du endometrios innan du blev gravid med din dotter? Hur fick du veta att du hade endo?


    Hej!

    Kul att du vill följas åt :)

    Åh, vi väntar fortfarande på att få en tid, det är lång kö i Corona-tider. Vad har ni hunnit med hittills i utredningen? :)

    Jag hade problem innan jag blev gravid, fick göra diverse prover för att se så jag inte hade några tarmsjukdomar etc. Men har länge misstänkt endo. Sen blev jag gravid och det hela lades på is. Efter förlossningen blev besvären än jobbigare och efter mycket om och men fick jag göra en laparoskopi där det då bekräftades att det handlade om endometrios.
  • me31

    Hej! Det du skriver hade likväl kunnat vara jag som skrev..

    Vi har också en liten tjej på 4,5 år och har nu försökt bli gravida i tre år. Efter ca ett års försök blev vi gravida men det slutade i missfall i vecka 7. Har nu genomgått en utredning där de inte hittar några fel på någon av oss. Har fått hämta ut alla sprutor idag och hoppas kunna sätta igång när mensen kommer nästa gång. Borde komma fredag eller lördag.

    Är snart 38 och är så fruktansvärt nervös över detta. Har mått dåligt så länge över att det inte blivit syskon. (Dottern blev till när jag gick på p-piller).

  • Anonym (Följs gärna åt.)
    Anonym (Ida) skrev 2021-04-17 09:25:42 följande:

    Hej!

    Kul att du vill följas åt :)

    Åh, vi väntar fortfarande på att få en tid, det är lång kö i Corona-tider. Vad har ni hunnit med hittills i utredningen? :)

    Jag hade problem innan jag blev gravid, fick göra diverse prover för att se så jag inte hade några tarmsjukdomar etc. Men har länge misstänkt endo. Sen blev jag gravid och det hela lades på is. Efter förlossningen blev besvären än jobbigare och efter mycket om och men fick jag göra en laparoskopi där det då bekräftades att det handlade om endometrios.


    Ja men självklart :) Jag måste av misstag ha tagit bort den här tråden ifrån mina favoriter. Så glad att jag hittade den igen! Hur har det gått för dig sen sist? Vi försöker varje månad parallellt med utredningen och den här månaden blir vårt åttonde försök...
Svar på tråden Sekundär infertilitet utredning & IVF