Forum Böcker - Nöje
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Glömt bort namnet på läskig barnbok!

Tor 8 apr 17:25 Läst 0 gånger Totalt 2 svar
    Tor 8 apr 17:25

Jag lägger ut detta åt min systerdotter som är 18 år;

Hej!

När jag var liten läste jag på skolans bibliotek en bokserie som var väldigt läskig, men gjord för barn (tror jag, troligtvis äldre barn). Minns att jag älskade dem, men kommer varken ihåg handlingen eller titeln!

Något jag tror är att läsa böckerna var ungefär som att "checka in" på ett hotel, och att det sades vara på egen risk. Att de som checkade in där ofta aldrig checkade ut.

Böckerna var en samling historier;

en av de jag tror jag minns är en kille som blir förvandlad till en groda - men sedan dör när han blir överkörd av en gräsklippare.

Känner någon igen?

Tacksam för all hjälp!

• Tor 8 apr 23:54 #1

Tycker det verkar helt rörigt det du skriver. Den enda serien med läskiga böcker för barn som jag kan komma på är Goosebumps/Kalla kårar av R L Stine. Kan det trots allt vara dem du tänker på.

• Fre 9 apr 00:02 #2 +1

Någon av dessa två? 

www.boktugg.se/bok/9789187033254/

www.glansholm.se/nicola-baxter/skeppsbrutna-sjorovare-andra-hiskliga-historier

Annars är tipset att gå till ett bibliotek (eller maila i dessa dagar). De är GRYMMA på att hitta böcker efter konstiga beskrivningar! Skriv gärna ungefär när hon läste den så har de ett bra tidsspann också. 

Hoppas hon hittar den. 

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll