• Anonym (Normalt  ?)

    Kvinna 34år - gråa hårstrån

    Jag har kastanjebrunt hår och upptäcker mer o mer gråa hårstrån , är det normalg att man börjar få gråa hårstrån som 34 årig kvinna?

  • Svar på tråden Kvinna 34år - gråa hårstrån
  • Kexsmula

    Åh ja, det är helt normalt! Själv fick jag mitt första gråa strå redan som 27-28 och vid 30 blev jag tvungen att börja färga det regelbundet.

  • Gameofthrones

    Jag tror att det är t o m ärftligt.

    Mrn jag fick mer grått hår under min första graviditet. Så färgade då med henna.

    Efter alla mina graviditeter färgade mig med manic panic. Veganska produkter. Så nu är jag hårfärgs addicted!

  • Anonym (gr¨å hår)

    Ja, det är normalt, men bli inte panikslagen. Att få grå hår innebär inte att allt ditt hår blir helt grått. Jag har fortfarande samma grå hår när jag var i din ålder som jag har nu.

  • Gameofthrones

    Få panik det får väl hon få. Vi kvinnor reagerar olika på grått hår och kanske inte vill bli gråhåriga i ung ålder. Jag är 40.och jag ska köpa hårfärg imorgon.

    Men TS det är normalt och få. Hade också panik ett tag innan jag accepterade mitt gråa hår men tyvärr har jag inte accepterat att ha det i naturligt. Jag kommer färga håret tills jsg inte orkar lyfta armarna. Sen blir det frissan =)

  • Anonym (Normalt  ?)

    Tack för alla svar.. dags att börja färga håret snart då buu, skönt att man inte är ensam om det ialf haha

  • Anonym (Svart hår och grå/vita strån)

    Jag är i nästan samma ålder och har många gråa strån, de blir nästan mot vitt i färgen vid rötterna. Resten av håret är svart (halvturk) så det syns extremt tydligt. Kan inte bära keps hela tiden och färga var fjortonde dag eller så för att det inte skall synas är dyrt. Just håret är en sak jag brukade vara väldigt nöjd med mitt hår och jag tyckte jag såg ut som Jasmine i Alladin... men gråhårig Jasmine är inte roligt :(

    Undrar om det hade synts mindre om jag försökte ljusa ner hela håret i en nyans av brunt? Hur hade ni gjort om du var jag med det?

  • Anonym (Mörk)

    Som flera skriver...inget onormalt, det är också ärftligt..men syskon behöver inte bli gråhåriga vid samma ålder .. jobbade i hemtjänsten på en mindre ort där det bodde ett tvillingpar, kvinnan var helgrå ( och hade som jag förstod det varit det sedan 50-årsåldern) brodern var lite grå vid tinningarna -då var de 70+ Anonym svarthår o grå vita strån...jag är också mörkhårig...svartbrunt hår..mer åt svart än brunt..de första 5-6 åren tonade jag håret i svartbrunt sedan när började jag färga utväxten först "mörkbrun" o numera" brun " i takt med att de grå stråna blev längre o längre ( har midjelångt hår ) Tycker att kontrasterna mellan utväxten o det mörka håret blir " mildare" då

  • Anonym (Jag)

    Japp. Jag fick mina första vid 28. Men de är vita- inte grå. På mammas sida blir många vithåriga nämligen. Mamma var det redan vid drygt 50. Min ena morbror vid 30 typ. Jag är 52 och vit runt pannan. Färgar jag färgar jag med ljusaste färgen som finns.

  • Gameofthrones

    Nu har har köpt mörklila hårfärg har nog haft alla hårfärger, svart och lila två färger snyggt.

    Ja,vad gör man om man inte vill ha grått hår?

    Skrattar

  • Anonym (usch)

    Jag fick mina första gråa hår när jag var 23. Tills jag var 28 kunde jag enkelt plocka ut dem, men sedan blev dem plötsligt många fler.


    Jag har hoppats att det är någon brist jag har och testat med saker som vitamin B, men tyvärr är det nog inte anledningen och det är bara så mina hår är :(

Svar på tråden Kvinna 34år - gråa hårstrån