• Anonym (Vanligt?)

    Har du vart förälskad i någon annan än din partner?

    Tror det är rätt vanligt, men det får vi se.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du vart förälskad i någon annan än din partner?
  • Anonym (Cissi)

    Säkerligen ett tiotal gånger under ca 30 års period.

  • Anonym (Vanligt?)
    Anonym (Cissi) skrev 2021-04-09 16:34:12 följande:

    Säkerligen ett tiotal gånger under ca 30 års period.


    Känner du att du har varit otrogen? Enligt många har man varit det om man läser här inne.
  • Anonym (F)
    Anonym (Vanligt?) skrev 2021-04-09 17:43:57 följande:
    Känner du att du har varit otrogen? Enligt många har man varit det om man läser här inne.
    Tankar är inte otrohet. Handlingar är otrohet.
  • Anonym (Sånt händer)

    För mig är det inte otrohet då jag upplever att sånt kommer till mig från öppen himmel; är alltså inte något jag jagar efter eller önskar. Bara sker. Ren kemi i kroppen. Ibland är man glad, ibland trött, ibland kär, ibland ledsen. Kemi. Kommer och går. Inget att bygga handlingar på, känslor är känslor, man använder hellre förnuft och rationalitet när man fattar beslut. Därför ser jag ingen anledning att döma folk för deras känslor heller. Är man en människa med rikt känsloliv sker sånt. Vissa har det väl mer monotont i sitt inre, vi är olika. Man får ha förståelse för att människor har olika kroppar = känsloliv och att makten inte ligger i huruvida känslor uppstår, utan vad man gör med känslorna.

  • Anonym (Sånt händer)

    Jamen ja.. som Cissi skrev.. jag har inte varit gift i tretti år, men upplever hittills att det är ungefär var tredje år här med.. så.. ungefär så.. alltid lika överraskande..

  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Vanligt?) skrev 2021-04-09 17:43:57 följande:

    Känner du att du har varit otrogen? Enligt många har man varit det om man läser här inne.


    För mig har förälskelsen de flesta gånger blivit till handling och därmed otrohet.

    Två gånger har förälskelsen bara varit endast platonisk och blivit till en fin vänskap.
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Sånt händer) skrev 2021-04-09 20:35:18 följande:

    Jamen ja.. som Cissi skrev.. jag har inte varit gift i tretti år, men upplever hittills att det är ungefär var tredje år här med.. så.. ungefär så.. alltid lika överraskande..


    Ja, sånt bara händer ... man kan inte riktigt styra över det..

    Klassiskt men sant:)
  • Anonym (K)
    Anonym (Cissi) skrev 2021-04-09 21:44:37 följande:
    Ja, sånt bara händer ... man kan inte riktigt styra över det..

    Klassiskt men sant:)
    Du lär dig alltså ingenting på dessa otroheter?
    Vad har följderna blivit? Spruckna relationer? Har dina partners fått reda på det?
    Du verkar väldigt laid back med dina svek. "Sånt bara händer" ??
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (K) skrev 2021-04-10 00:20:00 följande:

    Du lär dig alltså ingenting på dessa otroheter?

    Vad har följderna blivit? Spruckna relationer? Har dina partners fått reda på det?

    Du verkar väldigt laid back med dina svek. "Sånt bara händer" ??


    Möjligt att du uppfattar det laid back men det är jag absolut inte.
Svar på tråden Har du vart förälskad i någon annan än din partner?