• Anonym (Klara)

    Inför domaren

    I en vårdnadstvist.hur motiverade ni anledningen till att ni söker ensam vårdnad med barnens bästa i åtanke?

  • Svar på tråden Inför domaren
  • Anonym (lll)
    Anonym (Klara) skrev 2021-04-09 18:06:02 följande:

    I en vårdnadstvist.hur motiverade ni anledningen till att ni söker ensam vårdnad med barnens bästa i åtanke?


    Du kan lika gärna fråga om hur långt ett snöre är. Det beror givetvis på i varje fall vad det handlade om. 
  • Anonym
    Anonym (Klara) skrev 2021-04-09 18:06:02 följande:

    I en vårdnadstvist.hur motiverade ni anledningen till att ni söker ensam vårdnad med barnens bästa i åtanke?


    Hur så? Om du ansöker om egen vårdnad så har du väl redan egna anledningar till att det är för dina barns bästa?
  • Anonym (Annika)

    Ensam vårdnad är väl väldigt ovanligt att få, enligt vad jag har hört, och det krävs starka skäl. Då får du hänvisa till att pappan är narkoman, bostadslös, sitter i fängelse, svårt psykiskt sjuk eller vad det nu är som gör honom så grovt olämplig att ha hand om barnet. Naturligtvis måste det vara bevisat/dokumenterat.

  • Anonym (Klara)
    Anonym (Annika) skrev 2021-04-09 18:32:11 följande:

    Ensam vårdnad är väl väldigt ovanligt att få, enligt vad jag har hört, och det krävs starka skäl. Då får du hänvisa till att pappan är narkoman, bostadslös, sitter i fängelse, svårt psykiskt sjuk eller vad det nu är som gör honom så grovt olämplig att ha hand om barnet. Naturligtvis måste det vara bevisat/dokumenterat.


    Jag fick ensam vårdnad.och självklart hoppas jag att pappan och barnen ska kunna bygga upp en bra relation.
Svar på tråden Inför domaren