• SkumGrönBanan

    Tre streck på ultraljud - betyder det en tjej?

    Någon som är duktig på ultraljud? Om ni kikar på den här bilden så ser man min lilla bakifrån, huvudet till höger och sen kan man följa ryggraden ner mot rumpan där tre streck syns. Jag har läst att tjejer kan kännas igen på ultraljud genom just tre streck. Kan de va dessa streck som syns mot vänster i bilden?

    Bilden är från 13+3.

  • Svar på tråden Tre streck på ultraljud - betyder det en tjej?
  • Anonym (N)

    Nej det är för tidigt att se kön på det här sättet. Det är även tidigt för en pottbild, alltså underifrån även om det kan vara möjligt. I denna veckan kan du ibland avgöra kön genom nub men då krävs en bild från sidan.

    De tre steck man kan se vid rul är underifrån och inte alls i denna vinkeln.

  • SkumGrönBanan
    Anonym (N) skrev 2021-04-09 22:42:15 följande:

    Nej det är för tidigt att se kön på det här sättet. Det är även tidigt för en pottbild, alltså underifrån även om det kan vara möjligt. I denna veckan kan du ibland avgöra kön genom nub men då krävs en bild från sidan.

    De tre steck man kan se vid rul är underifrån och inte alls i denna vinkeln.


    Tack snälla, då vet jag. Sidbilderna saknade tyvärr nub så jag får väl vänta till RUL och eventuellt se då :)
  • Anonym (Tre)

    Tre streck brukar betyda flicka. Jag tror att det är tjej även om det är vecka 13. Jag fick ta reda på könet på mitt barn ganska tidigt och det stämde sedan på Rul. Återkom när du har varit på Rul, spännande att se om jag gissar rätt :)

  • Anonym (V13)

    För oss kunde barnmorskan redan i vecka 13 se dom tre sträcken, så möjligt är det.

  • SkumGrönBanan
    Anonym (Tre) skrev 2021-04-18 21:11:21 följande:

    Tre streck brukar betyda flicka. Jag tror att det är tjej även om det är vecka 13. Jag fick ta reda på könet på mitt barn ganska tidigt och det stämde sedan på Rul. Återkom när du har varit på Rul, spännande att se om jag gissar rätt :)


    Tack snälla ni för svar. Ja jag funderar ju på vad de tre strecken är om det INTE hade varit själva könet liksom. Min bild är en screenshot från en längre filmsekvens och samma område och de tre strecken "mellan benen" återkommer..

    Men vi får se efter RUL, jag återkommer när jag vet men det är hela två(!) veckor kvar till dess. Känns som en hel evighet när man väntar ju :)
  • Anonym (Flicka)

    På vårat ultraljud syntes tre streck och vi fick veta att det var en flicka. Det stämde bra och för två veckor sedan kom hon :)

  • Anonym (Tre)

    De stämmer faktiskt på de flesta även om det är i vecka 13-15. Jag var på fler ultraljud under min graviditet och redan i vecka 12-13 såg man könet.

  • Anonym (Kön)

    Mitt ultraljud ser ut såhär. Och precis, tre streck där ???????

    Ingen aning om vad det är för kön. Så man får självklart gissa om man vill ????

  • Anonym (Tre)
    Anonym (Kön) skrev 2021-05-24 12:56:10 följande:

    Mitt ultraljud ser ut såhär. Och precis, tre streck där ???????

    Ingen aning om vad det är för kön. Så man får självklart gissa om man vill ????


    Gissar på flicka här med :)
  • 081214

    Ni får gärna gissa på denna också! Vecka 19+1 ser 3 streck på denna men ska det vara möjligt att se könet på det viset i denna vinkel?

  • Anonym (Tre)

    [quote=81159639][quote-nick]081214 skrev 2021-05-30 23:48:05 följande:[/quote-nick]

    Ni får gärna gissa på denna också! Vecka 19+1 ser 3 streck på denna men ska det vara möjligt att se könet på det viset i denna vinkel?

    Gissar på flicka :)

  • Anonym (Tre)
    SkumGrönBanan skrev 2021-05-03 20:22:29 följande:

    Nej, imorgon var RUL planerat men läkaren är sjuk så behöver vänta en vecka till, så tröttsam väntan. Men men :)


    Har du varit på rul ? :)
  • Anonym (Tre)
    SkumGrönBanan skrev 2021-11-15 21:29:14 följande:

    En flicka:)


    Grattis :)
Svar på tråden Tre streck på ultraljud - betyder det en tjej?