• Anonym (Hanipani)

    Sambo men är kär i någon annan..

    Är sambo med en man som jag inte är kär i längre men vi har ett barn och försöker nu skaffa ett syskon. För ett halvår sedan råkade jag träffa en man via jobbet, helt fantastisk människa, blev blixtförälskad från start. Vi har lärt känna varandra under dessa månader och min kärlek för honom blir bara djupare trots att jag försöker trycka bort känslorna. Fick i veckan veta att han är mitt i en separation.

    Min man är helt ok men vi är olika på så många sätt.. är inte lycklig med honom längre men jag älskar ändå honom efter alla år och så

    Den nya mannen på jobbet känns som en själsfrände. Han är exakt den mannen jag alltid velat ha och som jag sökt efter innan jag träffade min man som jag nöjde mig med för att jag var kär just då.

    Så vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Sambo men är kär i någon annan..
  • Anonym (Jag)

    Jag skulle nog försöka bli kär i min sambo igen

  • Anonym (goo)
    Hej Hanipani! 

    Från vad du skriver så låter det som att du står inför ett stort livsval, där din tidigare bild av hur livet skulle bli, med det nya barnet och ditt och din sambos liv kan bytas ut mot något osäkert men spännande. Förälskelser är svåra att förhålla sig sakligt till men som utomstående så är det lättare att tänka att det du känner för den nya mannen, att han är din själsfärnde osv. är förälskelsens överdrift och att ni om ni inledde en relation nog hamnar i samma lugna kärlek som du upplever med din sambo efter några år tillsammans, om det ens fungerar med er relation. Därför tycker jag att du ska börja med att ge din nuvarande sambo ett seriöst försök. Tala med honom om det du upplever som problem i er relation, inte din förälskelse till den nya mannen, utan det som står i vägen för att eran relation ska vara så bra som möjligt. Exempelvis kanske ditt intresse för den nya mannen har att göra med att du inte känner att du får bekräftelse och uppmärksamhet av din sambo, den saken har jag själv upplevt. Jag hoppas att ni kan hitta tillbaka till varann, och annars så kan du i alla fall lämna med vetskapen att du försökte. Lycka till!
  • Anonym (Anonym sej)

    Tänker spontant att livet är för kort för att leva med en man som man inte är kär i (tråkigt för er båda...). Man kan ha en lyckligt liv som sepaerarad. Men tänk noga igenom så det inte bara är en tillfällig svacka och en tillfällig blixtföräskelse.

    Hoppas allt löser sig till det bästa er.

  • Anonym (F)

    Du är oärlig mot din sambo och med tanke på dina känslor ska ni inte alls skaffa barn just nu! Du måste först reda ut ditt liv, och det kommer nog bara sluta på ett sätt för du säger ju att du försökt att göra dig fri från känslorna för den andra och bara misslyckas. Skulle du skaffa barn med din sambo nu och den andra ska hänga som en skugga över er och med tanke på pressen det innebär att ha en liten bebis så kommer allt bara bli sämre mellan er för att till slut landa i en separation, och det är barnet som hamnar i kläm!

    Om du verkligen inte lyckas bli kvitt tankar och känslor kring den andra mannen så måste du lämna din sambo! Du gör er alla tre (med ofött barn inräknad) en förbannad otjänst på det här sättet!

Svar på tråden Sambo men är kär i någon annan..