• Mackan1978

    Kvinnor kan vara lika bra på att såra och förstöra tilliten

    Det klagas ofta på att män sårar och förstör tilliten. Man målar ofta upp män som svin osv.

    Jag kan vittna om att kvinnor inte heller är så mycket bättre tyvärr.

    Nu drar jag inte alla över en kam. Men jag har varit med om flera kvinnor som inte tala om den obekväma sanningen. Utan dom tar genvägen genom en lögn. Och så kommer sanningen fram ett tag senare.

    Detta trots att jag i olika situationer har sagt det att: var ärlig, ha en rak kommunikation, säg som det är. Det är bättre att jag får höra den obekväma sanningen, än att man ljuger och sanningen kommer fram senare.

    Det är otroligt vanligt att kvinnor tar genvägar och hittar på saker. Så visar det sig att det inte var som dom sa.

    Tyvärr så är kvinnor lika bra på att skada tilliten som män.

    Man blir faktiskt rädd för att ge sig in i något nytt när dom beter sig på det sättet.

    Allt verkar så bra och ärligt i början. Sedan efter ett tag så skadar dom all tillit.

    Jag brukar köra ett rent spel, med alla lorten öppna. Men jag får inget för det.

    Jag tycker att det är illa.

  • Svar på tråden Kvinnor kan vara lika bra på att såra och förstöra tilliten
  • Magical

    Du drar inte alla över en kam skriver du, men sen gör du det i alla fall. Vad är syftet med ditt inlägg?
    Att du har personliga erfarenheter som inte varit så kul, jag beklagar, men din tråd utgår inte i från det utan att "kvinnor också gör" si eller så". Ingen har väl sagt något annat?  

  • Mackan1978
    Magical skrev 2021-04-11 07:45:55 följande:

    Du drar inte alla över en kam skriver du, men sen gör du det i alla fall. Vad är syftet med ditt inlägg?

    Att du har personliga erfarenheter som inte varit så kul, jag beklagar, men din tråd utgår inte i från det utan att "kvinnor också gör" si eller så". Ingen har väl sagt något annat?  


    Ja ursäkta om jag uttryckte det på ett konstigt sätt.

    Grejen är bara den att man blir lite trött på att det så ofta beskrivs som att män alltid förstör tilliten hos kvinnor, så att dom inte vågar ge sig in i något nytt osv. Jag ville belysa att det inte bara är på det sättet, utan att det kan vara tvärt om också. Dvs det här är ett problem som finns oavsett vilket kön det gäller.
  • Erika71
    Mackan1978 skrev 2021-04-11 07:53:49 följande:
    Ja ursäkta om jag uttryckte det på ett konstigt sätt.

    Grejen är bara den att man blir lite trött på att det så ofta beskrivs som att män alltid förstör tilliten hos kvinnor, så att dom inte vågar ge sig in i något nytt osv. Jag ville belysa att det inte bara är på det sättet, utan att det kan vara tvärt om också. Dvs det här är ett problem som finns oavsett vilket kön det gäller.
    Här på Familjeliv där 98% är kvinnor som skriver så är det klart att det handlar om mäns svek, läs på Flashback istället om du vill läsa om kvinnor som behandlat män illa. Tror du verkligen att kvinnor tänker att det bara är män som sviker?
  • Mackan1978
    Erika71 skrev 2021-04-11 07:57:08 följande:

    Här på Familjeliv där 98% är kvinnor som skriver så är det klart att det handlar om mäns svek, läs på Flashback istället om du vill läsa om kvinnor som behandlat män illa. Tror du verkligen att kvinnor tänker att det bara är män som sviker?


    Nej det tror jag inte.

    Ja så kan det ju vara. Bra att du talar om det.
  • Mackan1978
    Mackan1978 skrev 2021-04-11 07:58:20 följande:

    Nej det tror jag inte.

    Ja så kan det ju vara. Bra att du talar om det.


    Tack Erika för din förklaring till hur det kan vara
  • Kusinen

    Jag känner inte alls igen bilden av att män generellt skulle vara oärligare än kvinnor. Tycker snarare att myten är den motsatta, att kvinnor pratar skit bakom ryggen istället för att vara ärlig mot personen ifråga.

    Så känner inte alls igen den bild som du beskriver.

    I verkligheten tror jag dock att det inte har så mycket ,ed kön att göra om man är oärlig, sårar andra osv, utan med helt andra aaker.

  • Unhappy
    Mackan1978 skrev 2021-04-11 07:22:19 följande:

    Det klagas ofta på att män sårar och förstör tilliten. Man målar ofta upp män som svin osv.

    Jag kan vittna om att kvinnor inte heller är så mycket bättre tyvärr.

    Nu drar jag inte alla över en kam. Men jag har varit med om flera kvinnor som inte tala om den obekväma sanningen. Utan dom tar genvägen genom en lögn. Och så kommer sanningen fram ett tag senare.

    Detta trots att jag i olika situationer har sagt det att: var ärlig, ha en rak kommunikation, säg som det är. Det är bättre att jag får höra den obekväma sanningen, än att man ljuger och sanningen kommer fram senare.

    Det är otroligt vanligt att kvinnor tar genvägar och hittar på saker. Så visar det sig att det inte var som dom sa.

    Tyvärr så är kvinnor lika bra på att skada tilliten som män.

    Man blir faktiskt rädd för att ge sig in i något nytt när dom beter sig på det sättet.

    Allt verkar så bra och ärligt i början. Sedan efter ett tag så skadar dom all tillit.

    Jag brukar köra ett rent spel, med alla lorten öppna. Men jag får inget för det.

    Jag tycker att det är illa.


    Håller med dig! Har själv råkat ut för detta två gånger (i mina två senaste förhållanden) så min tillit till det motsatta könet är nästan lika med noll. Lever idag som singel pga av att jag vågar inte släppa in någon på livet.
  • Zoegazz

    Tycker du är lite luddig i det du skriver. Känner man att något är oklart får man väl samtala om det? Jag har personligen varit med om samma med män, att man gömmer sina intentioner bakom något annat. Sen kan det ju också vara missförstånd men i mitt senaste fall kunde han inte kommunicera så något som kunde blivit jättebra tog istället slut.

  • Mimosa86
    Mackan1978 skrev 2021-04-11 07:53:49 följande:

    Ja ursäkta om jag uttryckte det på ett konstigt sätt.

    Grejen är bara den att man blir lite trött på att det så ofta beskrivs som att män alltid förstör tilliten hos kvinnor, så att dom inte vågar ge sig in i något nytt osv. Jag ville belysa att det inte bara är på det sättet, utan att det kan vara tvärt om också. Dvs det här är ett problem som finns oavsett vilket kön det gäller.


    Det beror ju på att kvinnor generellt är bättre på att prata och belysa problem. Det betyder INTE att det inte förekommer det omvända. Men män pratar inte lika ofta. Dags att göra det, såsom du gör nu
  • Mackan1978

    Jag är nog lite mera "kvinna" för jag är sådan som tar upp saker som jag undrar över osv.

    Det borde alla göra.

Svar på tråden Kvinnor kan vara lika bra på att såra och förstöra tilliten