• AvalonC

    Vunnit kläder på tradera och det stod att paketet var 158/164 eller större.

    Haj vann ett paker på tradera i stl 158/162.

    När jag fick hem kläderna var det

    2 st som var stl 140

    13 st i stl 146/152

    7 stycken var158/164 eller större... De andra kläderna har jag ingen andvändning för...

    Kan man bejära att hon betalar tillbaka vad kläderna kostar och står för frakten hem själv?

    Der är 5 kilokläder det gäller....

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Vunnit kläder på tradera och det stod att paketet var 158/164 eller större.
  • Dexter dot com

    Beror ju lite på vilken summa du betalt men gäller det en större summa tycker jag absolut du ska kontakta säljaren då denne inte varit sanningsenlig med innehållet i klädpaketet.

  • AnnaSturesson
    AvalonC skrev 2021-04-11 13:44:32 följande:

    Haj vann ett paker på tradera i stl 158/162.

    När jag fick hem kläderna var det

    2 st som var stl 140

    13 st i stl 146/152

    7 stycken var158/164 eller större... De andra kläderna har jag ingen andvändning för...

    Kan man bejära att hon betalar tillbaka vad kläderna kostar och står för frakten hem själv?

    Der är 5 kilokläder det gäller....

    Vad hade ni gjort?


    Hur mycket menar du att du ska ha tillbaka?
  • S23

    Självklart ska du begära att hon betalar tillbaka. Antingen får hon betala returfrakt och sälja igen eller så får hon betala tillbaka och du behåller. Eventuellt med avdrag för de kläder som var rätt storlek.

    Om det nu är som du säger att beskrivningen var att kläderna skulle vara större

Svar på tråden Vunnit kläder på tradera och det stod att paketet var 158/164 eller större.