• Trailare

    Trailrunning, långlöpning, intervaller och löpning överlag!

    Hej på er!

    Jag är en ensamstående enbarnsmamma som på senare år fått upp ögonen för löpning - i synnerhet traillöpning.

    Jag har även lyckats få med mig mitt barn i mitt nyfunna intresse, vilket är en stor lycka för mig då vi på så vis får väldigt mycket tid tillsammans, där vi förenar nytta med nöje.

    Vi springer i grupp fyra till fem dagar i veckan och tillsammans, bara vi två, resterande dagar. Löpträningarna varvas med allt från minut- och backintervaller, till trail- och långlöpning i 5-tempo. Våra egna löprundor är lite mer opretentiösa och brukar väl hamna omkring halvmilen ungefär, i 7-tempo.

    I den här tråden skulle jag vilja komma i kontakt med andra löpare - i synnerhet traillöpare och gärna hela familjer. Men alla slags löpare är så klart välkomna hit!

    Jag skulle uppskatta diskussioner kring löpning, fina slingor, löpresor, tävlingar, tips- och trix, pepp, osv.

    Vi kan gärna diskutera löpskor, pulsklockor och dyl. också. Allt som innefattar löpning, helt enkelt!

    Hoppas på fin respons. Välkomna hit!

  • Svar på tråden Trailrunning, långlöpning, intervaller och löpning överlag!
  • Anonym (Snigelfrun)

    Här är nog fler gravida och nyblivna mammor som sitter i soffan än löpare, om jag säger så.

    Själv är jag förbi det där och har nu just börjat lyssna på Maratonpodden på Spotify, har bara hunnit kanske 7 avsnitt då de är långa och de hände ju några år tillbaka i tiden också, typ 2014.

    Ändå spännande att höra lite djupare hur stjärnorna resonerar, hur de peppar och preppar samt vad de tänkt under sina mest lyckade /misslyckade lopp.

    Själv hittade jag löpningen sent i livet och nu försöker jag hitta tillbaka efter corona, men en fin dag kan det bli 12-25 km beroende på väder och känsla.

    Skåneleden längs havet Helsingborg- Råå- Rydebäck- Landskrona (Borstahusen) är kuperad med lite trappor och branter och något kreatursstaket man ska över samt om jag viker av neråt hoppa på stenar i tången några hundra meter, så man kan väl kalla det en form av trail kanske. Och sen rör jag mig inåt landet och uppför Glumslövs backar en bit tillbaka, då är det ärkejobbigt men också tillfredsställande.

  • Anonym (Orienterare)

    Tjena!

    Vi är också en löparfamilj som sysslar mest med orientering, men även träningspass i trail.

    Det är jag, min fru och våra två barn (en grabb på 14 och en tös på 11).

    Hänger på i tråden och hoppas på fler orienterare!

  • sextiotalist
    Trailare skrev 2021-04-11 15:43:25 följande:

    Hej på er!

    Jag är en ensamstående enbarnsmamma som på senare år fått upp ögonen för löpning - i synnerhet traillöpning.

    Jag har även lyckats få med mig mitt barn i mitt nyfunna intresse, vilket är en stor lycka för mig då vi på så vis får väldigt mycket tid tillsammans, där vi förenar nytta med nöje.

    Vi springer i grupp fyra till fem dagar i veckan och tillsammans, bara vi två, resterande dagar. Löpträningarna varvas med allt från minut- och backintervaller, till trail- och långlöpning i 5-tempo. Våra egna löprundor är lite mer opretentiösa och brukar väl hamna omkring halvmilen ungefär, i 7-tempo.

    I den här tråden skulle jag vilja komma i kontakt med andra löpare - i synnerhet traillöpare och gärna hela familjer. Men alla slags löpare är så klart välkomna hit!

    Jag skulle uppskatta diskussioner kring löpning, fina slingor, löpresor, tävlingar, tips- och trix, pepp, osv.

    Vi kan gärna diskutera löpskor, pulsklockor och dyl. också. Allt som innefattar löpning, helt enkelt!

    Hoppas på fin respons. Välkomna hit!


    Kanske inte platsar, men måste ändå inflika att det är superkul när sonen frågar sin mor om hon inte vill hänga med på en löptur. Det innebär långt under sonens tempo, men jäklar vad tuff han är, "du fixar backen morsan, kämpa på, bara några meter kvar nu, nänä, ge inte upp än, nu kör vi fram till skogsbrynet"
Svar på tråden Trailrunning, långlöpning, intervaller och löpning överlag!