• Bem123123

    Få tillbaka ex?

    Hej!

    Jag mår så dåligt och vill bara ha tillbaks honom.

    Mitt ex gjorde slut med mig för en vecka sen på grund av att jag har haft så svårt att lita på honom. Jag har skrivit till honom att jag ska göra allt för att jobba på mig själv och ändra mig men han skriver bara nej det går inte och att han berättat för familj och vänner redan. han säger att han har gått vidare och att jag också borde det. Hur kan han gått vidare så snabbt? Jag vet att han fortfarande älskar mig för han sa det dagen efter han gjorde slut, ?jag har aldrig älskat någon som dig?. Men han vill inte försöka mer. Jag blir så ledsen för jag vet att jag har gjort så många misstag och jag vet att det var mitt fel men jag vet också att jag kan ändra mig. Tror ni det finns en chans kvar för mig att få honom tillbaks? Vi var tillsammans två år och nu har han blockat mig överallt för att jag varit så desperat och försökt få honom att ge mig en sista chans. Ska jag ge upp helt? Det gör så ont :(

  • Svar på tråden Få tillbaka ex?
  • Anonym (FYI)

    TS, han gick vidare för länge sedan, långt innan han gjorde slut. Det är därför det känns så nytt för dig men för honom har det redan pågått veckor eller längre. Han stod inte ut längre, och du måste respektera att lämna honom ifred nu. Gå vidare med ditt liv, du har inget att hämta där. Och du har en hel del att jobba på innan du kastar dig in i nån ny relation.

  • Anonym (mmm)

    Han har ju varit väldigt tydlig tänker jag, så tyvärr får du acceptera att det är över nu. 

  • Anonym (FYI)
    Bem123123 skrev 2021-04-11 16:31:32 följande:

    Jag vet att han fortfarande älskar mig för han sa det dagen efter han gjorde slut, ?jag har aldrig älskat någon som dig?. Men han vill inte försöka mer.


    Du får kolla på tempus här. HAR älskat, som i dåtid. Och nej, han vill inte försöka mer. Låt honom vara, snälla du.
  • Bem123123
    Anonym (FYI) skrev 2021-04-11 16:44:46 följande:

    TS, han gick vidare för länge sedan, långt innan han gjorde slut. Det är därför det känns så nytt för dig men för honom har det redan pågått veckor eller längre. Han stod inte ut längre, och du måste respektera att lämna honom ifred nu. Gå vidare med ditt liv, du har inget att hämta där. Och du har en hel del att jobba på innan du kastar dig in i nån ny relation.


    Men hur kan han sitta och skriva hur mycket han älskar mig och hur kär han är dagen innan han gör slut då? :(
  • Anonym (FYI)
    Bem123123 skrev 2021-04-11 16:50:43 följande:
    Men hur kan han sitta och skriva hur mycket han älskar mig och hur kär han är dagen innan han gör slut då? :(
    Därför att kärlek inte dör från en dag till en annan och man kan faktiskt älska nån där man till slut får nog av de dåliga sidorna.
  • Anonym (FYI)
    Bem123123 skrev 2021-04-11 16:50:43 följande:
    Men hur kan han sitta och skriva hur mycket han älskar mig och hur kär han är dagen innan han gör slut då? :(
    Nåt säger mig att det har hänt saker mellan att han sa de där orden och tills han gjorde slut, eller så har han bara suttit och tänkt en massa ändå.
  • Anonym (Ellen)

    Hej Bem, det suger verkligen att bli dumpad och du har tyvärr en väldigt svår tid framför dig då det verkar som ditt ex vill bryta helt och hållet med dig under en period. Jag tycker det låter bra att försöka ta alla de jobbiga känslorna och låta dem motivera dig till att ta tag i de problem som du själv har, för att ni ska kunna ha en bättre relation när ni blir tillsammans igen, eller så att du kan ha en bättre relation med någon annan i framtiden. Det är svårt att tänka sig nu, men för varje vecka som går så kommer du känna dig bättre. Om du kan så är det bra om du ger din kille lite utrymme och väntar med att kontakta honom igen tills du har kommit en bit i arbetet med att ta tag i dina problem, så att du kan visa en ny verision av dig själv som är attraktiv och stark. Jag tror att det bästa sättet för dig att få tillbaka ditt ex är att först fokusera på dig själv tills du kommit till en plats där ditt liv är bra, och du har mer kontroll över dina känslor. Det är dock väldigt svårt att vara stark nog att avvakta med att kontakta någon när han är det enda man tänker på :( Har du någon du kan prata med om det som hänt? Någon ide om hur du kan jobba på dina problem för att bli en bättre partner i framtiden?

  • Bem123123
    Anonym (Ellen) skrev 2021-04-11 17:01:59 följande:

    Hej Bem, det suger verkligen att bli dumpad och du har tyvärr en väldigt svår tid framför dig då det verkar som ditt ex vill bryta helt och hållet med dig under en period. Jag tycker det låter bra att försöka ta alla de jobbiga känslorna och låta dem motivera dig till att ta tag i de problem som du själv har, för att ni ska kunna ha en bättre relation när ni blir tillsammans igen, eller så att du kan ha en bättre relation med någon annan i framtiden. Det är svårt att tänka sig nu, men för varje vecka som går så kommer du känna dig bättre. Om du kan så är det bra om du ger din kille lite utrymme och väntar med att kontakta honom igen tills du har kommit en bit i arbetet med att ta tag i dina problem, så att du kan visa en ny verision av dig själv som är attraktiv och stark. Jag tror att det bästa sättet för dig att få tillbaka ditt ex är att först fokusera på dig själv tills du kommit till en plats där ditt liv är bra, och du har mer kontroll över dina känslor. Det är dock väldigt svårt att vara stark nog att avvakta med att kontakta någon när han är det enda man tänker på :( Har du någon du kan prata med om det som hänt? Någon ide om hur du kan jobba på dina problem för att bli en bättre partner i framtiden?


    Åh tack för att du är så förstående, vad glad jag blev av ditt fina meddelande. Jag har inga direkt nära vänner som jag kan prata med. Jag pratar med familjen, men dom förstår inte riktigt känns det som, även fast dom försöker stötta mig på bästa sätt. Jag hade ett ex som va otrogen mot mig och det är därifrån mina tillitsproblem kommer, och jag vet att jag inte riktigt bearbetat det så bra ännu även fast jag verkligen trodde att det inte skulle bli ett problem för mig i ett nytt förhållande så blev det så ändå.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska jobba på problemen. Nu ångrar jag bara att jag inte litade på honom trots att det tog emot och hjärnspökena kom. jag bara hoppas att han kommer förlåta mig men just nu känns det så långt ifrån för han har varit så kall mot mig, och jag vill inte att han ska hata mig. Men det är som du säger att jag måste jobba på mina problem själv först, jag vet bara inte vart jag ska börja :(
  • Bem123123
    Anonym (FYI) skrev 2021-04-11 16:55:53 följande:

    Nåt säger mig att det har hänt saker mellan att han sa de där orden och tills han gjorde slut, eller så har han bara suttit och tänkt en massa ändå.


    Ja kanske, ena sekunden älskar han mig och säger att han aldrig ska ge upp på mig sen gör han det ändå. Jag förstår honom, men det är jobbigt
  • Anonym (Dinah)

    Du kommer inte ändra på dig. Du hade 2 år på dig och inget hände. Dessutom skriver du att du hade svårt att lita på honom - varför vill du vara tillsammans med någon du inte litar på? På vilket sätt skulle något bli annorlunda OM ni blev tillsammans igen?

Svar på tråden Få tillbaka ex?