• Anonym (TS)

    Sommarjobb på kriminalvården?

    Hej! Jag vet att det finns flera trådar om detta men känner ändå att jag saknar svar på flera frågor.
    Jag är 19-årig student på juristprogrammet och har sökt sommarjobb på kriminalvården. Har nästa vecka intervju för en anställning på en av de största anstalterna, med högsta säkerhetsklass. Jag har några funderingar, så ni som har någon erfarenhet kring kriminalvården får gärna berätta det ni kan. 

    Vad är er samlade uppfattning av detta yrke? Ni som hade en tidsbegränsad anställning, är det något ni skulle kunna jobba med igen? Upplever ni att unga kvinnliga kriminalvårdare bemöts på ett annorlunda sätt? Hur ser en vanlig arbetsdag ut? Utsätter man sig för stora risker? 

    Hur ser arbetsintervjun ut? Något särskilt man ska tänka på?

    Hur ser lönen ut för en sommarvikarie? OB-tillägg?  

    Återkommer förmodligen med fler frågor men den som kan svara på något får jättegärna göra det.

  • Svar på tråden Sommarjobb på kriminalvården?
  • Anonym (Anonym)

    Se det så här. En 19-åring som nyss tagit studenten ska sommarjobba på en anstalt med högsta säkerhet, och dessutom kvinna...? Tyvärr, du är fullständigt och komplett olämplig på alla sätt och vis. Försök kolla om det inte finns nån advokatfirma som behöver en assistent eller nåt, där har du en bättre chans.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-11 16:49:08 följande:

    Se det så här. En 19-åring som nyss tagit studenten ska sommarjobba på en anstalt med högsta säkerhet, och dessutom kvinna...? Tyvärr, du är fullständigt och komplett olämplig på alla sätt och vis. Försök kolla om det inte finns nån advokatfirma som behöver en assistent eller nåt, där har du en bättre chans.