• amandaanderssoon

    Missfall eller nidblödning?

    Hej, jag fick plus 1 april, runt den 3e började jag blöda ytterst lite! Rent, färskt blod på pappret när jag torkade mig. Sen kom en koagulerad klump med blod ca stor som en femma o sen ingenting mer.

    Hur har era missfall sett ut? Det var inte i närheten av en mens och kom endast en klump med koagulerat blod så är så himla kluven.

  • Svar på tråden Missfall eller nidblödning?
  • Anonym (Varken eller)

    Varken missfall eller nid skulle jag tro nid sker ju innan man ens kan få ett plus och missfall brukar iallefall vara som en mens i vecka 6 hade jag klar röttblod med en "klump" vilket va fostersäcken men vet man inte hur en sån ser ut redan så kan de vara svårt att veta om de va den du fick ut. Så gissar på att det bara är en mensliknande blödning vissa får i början av graviditeten vanligast är att blöda vecka 4,8 och 12 då man skulle haft mens

  • Anonym (A)

    En nidblödning får man när ägget fäster, dvs innan man ens kan veta att man är gravid. Så nidblödning är det då inte.

    Däremot kan det vara en vanlig blödning, eller ett missfall.

    Har du tagit test nu? För att se om det är negativt/svagare.

  • amandaanderssoon

    Inte kunnat köpa nya test pga är covid positiv nu. ????



    Såhär blödde jag, o sen lite mer med färskt blod men behövde aldrig trosskydd.

  • Jag är bara jag

    Tiden får utvisa om det är missfall. Det behöver det dock inte alls vara. Man kan blöda ganska mycket som gravid och det är ändå ofarligt. Bla pga sköra slemhinnor, men även av andra skäl. Mina missfall har börjat med grumligt blod, men när jag haft ofarliga blödningar som gravid har blodet varit tunnare och liksom "renare".

  • amandaanderssoon
    Jag är bara jag skrev 2021-04-11 18:38:39 följande:

    Tiden får utvisa om det är missfall. Det behöver det dock inte alls vara. Man kan blöda ganska mycket som gravid och det är ändå ofarligt. Bla pga sköra slemhinnor, men även av andra skäl. Mina missfall har börjat med grumligt blod, men när jag haft ofarliga blödningar som gravid har blodet varit tunnare och liksom "renare".


    Ja mitt var mer som näsblod i utseendet men inte alls så mkt som vid näsblod haha. Så otroligt jobbigt att inte veta.
Svar på tråden Missfall eller nidblödning?