• Grustradgarden

    När igångsättning på NÄL?

    Hej.

    Väntar första barnet och börjar bli väldigt orolig över att gå över tiden. Vill verkligen inte det!

    Hur ser rutinen ut på Näl i Trollhättan? Förstått att vissa får vänta till v 43 och det skrämmer nästan livet ur mig! Nästan så att jag kan tänka mig att åka längre för att få hjälp i tid...

  • Svar på tråden När igångsättning på NÄL?
  • Lilant
    Grustradgarden skrev 2021-04-12 07:01:08 följande:

    Tack! Vet du det eller är det något du hört?


    Tillhör kss i Skövde men Bode nere i Lysekil över sommaren 2020 så då planerades förlossningen där men blev igångsatt vecka 39 på kss istället då vi va hemma just då :) tror man får första mötet 41+2 och senare bestäms igångsätrning inte senare än 41+6
  • Lilant

    Om du inte bor för långt från kss så skulle jag föda där dagen jag födde så föddes bara ett annat barn. I Trollhättan lär dom ju ha mycket mer att göra :)

  • Erla

    Jag födde på NÄL 2019. Skulle in på överburenhetskontroll i vecka 42+0 och fick då info om att det inte alls är säkert att de skulle sätta igång den dagen. Allt berodde på hur jag och bebisen mådde.

  • Lilant
    Erla skrev 2021-04-12 07:51:36 följande:

    Jag födde på NÄL 2019. Skulle in på överburenhetskontroll i vecka 42+0 och fick då info om att det inte alls är säkert att de skulle sätta igång den dagen. Allt berodde på hur jag och bebisen mådde.


    Dom har ändrat mycket nu pga av en studie som gjordes även saker från 2020 har ju ändrats nu när jag ska få barn 2021 så det går fort i utvecklingen :)
  • Lojsj92

    Jag har tid för bedömning för igångsättning 41+1 nu i veckan på NÄL om det inte startat innan det. Sedan sa min barnmorska att det inte är säkert att de sätter igång mig just den dagen om de har fullt eller liknande, men att de blir i dagarna isåfall. :)

  • Grustradgarden
    Lojsj92 skrev 2021-04-12 17:19:50 följande:

    Jag har tid för bedömning för igångsättning 41+1 nu i veckan på NÄL om det inte startat innan det. Sedan sa min barnmorska att det inte är säkert att de sätter igång mig just den dagen om de har fullt eller liknande, men att de blir i dagarna isåfall. :)


    Tack för ditt svar! Läst att man fått bedömning först 41+6 och det känns för länge för mig... Hoppas att barnmorskan kan lyssna till hur man känner. Vilken tur att man inte ska ha barn mitt i semesterperioderna i alla fall (om man tänker på bemanning och så).

    Lycka till när det är dags!
  • Grustradgarden
    Lilant skrev 2021-04-12 07:10:43 följande:

    Om du inte bor för långt från kss så skulle jag föda där dagen jag födde så föddes bara ett annat barn. I Trollhättan lär dom ju ha mycket mer att göra :)


    Tack! :) jag bor i Trollhättan, så det känns inte lönt att åka någon annanstans. :)
Svar på tråden När igångsättning på NÄL?