• Anonym (Lycklig)

    Denna oro!

    Är gravid i v 14, en extremt efterlängtad graviditet. Även om det ?bara? var 8-9 försök inkl ett MF kändes det som den längsta tid jag någonsin upplevt, varje månad var en ren evighet.

    Men, jag känner fortfarande att jag har svårt att ta in det och att det kommer gå hela vägen. Det är en overklighetskänsla att det funkade, och att magen faktiskt växer. Har berättat för några men känner mig ändå som att jag inte vågar för tänk om det går åt skogen? Har KUB-test i veckan och kanske blir det verkligare sen (om allt ser bra ut...).

    Hur kände ni andra, när kunde ni släppa känslan att det kan gå fel, ni som hade den? När kunde ni bara njuta?

  • Svar på tråden Denna oro!
  • LFF
    Anonym (Lycklig) skrev 2021-04-12 07:58:49 följande:

    Är gravid i v 14, en extremt efterlängtad graviditet. Även om det ?bara? var 8-9 försök inkl ett MF kändes det som den längsta tid jag någonsin upplevt, varje månad var en ren evighet.

    Men, jag känner fortfarande att jag har svårt att ta in det och att det kommer gå hela vägen. Det är en overklighetskänsla att det funkade, och att magen faktiskt växer. Har berättat för några men känner mig ändå som att jag inte vågar för tänk om det går åt skogen? Har KUB-test i veckan och kanske blir det verkligare sen (om allt ser bra ut...).

    Hur kände ni andra, när kunde ni släppa känslan att det kan gå fel, ni som hade den? När kunde ni bara njuta?


    Började väl släppa oron efter RUL och tro på att det skulle gå vägen denna gång. Då var det 5 år och 2 misslyckade graviditeter sen vi började försöka. Men helt släppte oron aldrig förrän de var ute. I höst fyller de 8 år. 
  • Anonym (Lycklig)
    LFF skrev 2021-04-12 08:01:58 följande:

    Började väl släppa oron efter RUL och tro på att det skulle gå vägen denna gång. Då var det 5 år och 2 misslyckade graviditeter sen vi började försöka. Men helt släppte oron aldrig förrän de var ute. I höst fyller de 8 år. 


    Förstår. Jag hoppas på att få bra besked på KUB, för att känna att det är bra sannolikhet att allt kommer gå fint iaf. Men det verkar så härligt för alla som törs tro på det tidigt, berätta, och njuta av det mer fullt ut...

    5 år förresten, vilken enorm mental styrka. Jag blir så imponerad att höra sådant med tanke på hur lång tid jag upplevde det var för egen del med mkt kortare.
  • Anonym (Va vaksam)

    Hade två missfall och sen en lyckad graviditet overklighet känslor ska du vara vaksam på dom blev tillslut anledningen till min igångsättning i vecka 39 då jag hade blött mycket framåt slutet 30-39 Och hade inte en speciellt stor mage så jag började tro att det inte fanns något där inne men nu är hon 10 månader och oron är värre nu än när jag var gravid men mellan hon föddes till jag blev gravid igen när hon va 7 månader så va allt lugnt när hon va 4 månader hade jag missfall men är nu i vecka 16 och är konstant orolig att förlora dottern barnet i magen har jag inte fått känslor för än så det är lugntfattar knappt att de ska komma en till och tänker inte köpa nått försen efter rul

Svar på tråden Denna oro!