• Lamoureuse

    Graviditetdiabetes

    Hej, hoppas att ni kan svara på min fråga här. Jag gjorde glukostestet och fick hög blodsockervärde. Jag kan har fel och lever i förnekelse just nu men det känns som att det blev fel. Natten innan skulle jag fasta från kl 00:00 sa barnmorskan, vilket jag gjorde. Men det natten satt jag uppe hela natten då jag jobbade vaken natt och jag åt en korv kl 23:30 utan bröd.

    När jag kom till barnmorskan så var mitt värde redan högt och jag sa till henne att jag åt men hon ville inte lyssna. Nu är remiss skickat vidare iallafall. Vad tror ni kan det vara så att jag har förstört testet som gav en ?falsk? svar?

    Känner mig så dum.

  • Svar på tråden Graviditetdiabetes
  • Anonym (B)

    Men du VAR ju fastande? Du åt 23.30 vilket du fick? Förstår inte vad du menar skulle vara fel? Du har fått högt värde och då är det jätteviktigt att du får rätt hjälp. Förstår inte varför du tror att värdet var fel?

  • Anonym (Signe)

    Du åt ju korven, dessutom utan bröd, innan den tid som angetts. Dessutom så sätts tiden med lite marginal.

    Om du nu har graviditetsdiabetes så är det jätteviktigt att det upptäcks, annars kan ditt barn få allvarliga skador.

Svar på tråden Graviditetdiabetes