• FilippaDjurberg

    förvirrande Äl-test

    Hej alla fina!
    Jag undrar om nån annan vart med om liknande.
    I 8 dagar har jag fått positivt äl-test.(teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket)
    Det i sig är konstigt, men det som är ännu konstigare är att jag testade ett annat test som var negativt. Så i samma urintest har jag i de senaste sex dagarna testat ett som är positivt medan de andra märket är negativt.
    Varför? Någon som vart med om liknande? Båda har samma känslighet på 25. Bör dem inte visa samma?

  • Svar på tråden förvirrande Äl-test
  • Jag är bara jag

    Men nu har du väl blandat ihop testen? Från 25 skriver du- men det gäller ju gravtest. 8 dagar positivt äl-test ska man inte ha. Undantag de med PCO. Var i cykeln är du? 

  • FilippaDjurberg

    På hemsidan står det att ägglossningstestet är från 25 mIU/ml, och fått samma svar på mail av de andra testen. Obestämd

    är idag på dag 24, brukar ha positivt ältest dag 18.
    Har inte PCO , inte i början av året iallafall.

  • Jag är bara jag
    FilippaDjurberg skrev 2021-04-13 13:29:15 följande:
    På hemsidan står det att ägglossningstestet är från 25 mIU/ml, och fått samma svar på mail av de andra testen. Obestämd

    är idag på dag 24, brukar ha positivt ältest dag 18.
    Har inte PCO , inte i början av året iallafall.
    Jaha, jag testade bara med glada gubben och slutade när den kom. Äl-test mäter LH, men är ju inget bevis för att ägget släpper. Oavsett är nåt fel. Man ska inte ha så många dagar positivt. Och man ska sluta nät testet är positivt. Du får väl se om/när mensen dyker upp. 
  • Jag är bara jag
    FilippaDjurberg skrev 2021-04-14 13:20:27 följande:
    9:e dagen med positivt. 7e dagen då ena är negativt och det andra är positivtGråter

    Ingen annan som haft liknande?
    Sluta testa är mitt förslag. Invänta mensen istället. 
  • Ellsy

    Det är inte så att du redan är gravid eller? Det hände nämligen mig, testade febrilt med ägglossningstest som i flera dagar visade positivt och tog på femte dagen ett gravtest som även det var positivt :) fast lite konstigt är det ju att andra test isåfall visar negativt?

  • JosHed

    Det ena är inte ett digitalt test då? För de ska man sluta testa med när de blir positiva annars visar de positivt från och med den dagen?m.

  • FilippaDjurberg

    Tack för svar! :) och funderingar!
    Båda var stickor bara. Men köpte nya av dem som gav positivt och fick fortfarande positivt.  Tog ett graviditetstest men fick negativt.
    Men får vänta och se hur det går. Tänker bara att om ägget inte släpper och det är höga halter för ena stickan bör det ju vara det för den andra med.

  • FilippaDjurberg

    Idag fick jag äntligen positivt på båda ägglossningstesten. Dag 30. För 14e dagen i rad med ena märket. Om jag hade haft en normal cykel så hade jag räknat med BIM idag. Men nu antar jag att jag har ägglossning , eller vad tror ni?
    Solig

Svar på tråden förvirrande Äl-test