• Anonym (Ts)

    28 år och åderbråck

    Nu tänkte jag skriva om något jag inte nämnt för någon pga att jag skäms något otroligt.

    Jag fyller 28 år i år och jag har fått åderbråck på min ena vad. Jag var mycket överviktig för några år sedan pga medicinering, tror det var då det uppkom. Är fortfarande överviktig men inte på samma sätt.

    Det är en riktigt tjock åder som slingrar sig diagonalt över vaden och det ser verkligen hemskt ut. Tanken på att det snart är sommar och man behöver visa benen ger mig sån otrolig ångest.

    Hur ska jag försöka tänka kring det för att slippa denna jobbiga ångest?

    Går det att göra något åt detta, som inte kostar mycket då jag inte har bra ekonomi?

  • Svar på tråden 28 år och åderbråck
  • LittleSunshine84

    Jag hade åderbråck redan vid 15 års ålder. Vägde 46kg till 163cm. För mig är det ärftligt. Jag har tagit bort med injektioner vid två tillfällen. Fungerade okej. Dock har jag väldigt mkt så nu är det inte lönt längre men är närmare 35 och orkar inte bry mig längre.

  • Anonym (Ts)
    LittleSunshine84 skrev 2021-04-13 17:13:34 följande:

    Jag hade åderbråck redan vid 15 års ålder. Vägde 46kg till 163cm. För mig är det ärftligt. Jag har tagit bort med injektioner vid två tillfällen. Fungerade okej. Dock har jag väldigt mkt så nu är det inte lönt längre men är närmare 35 och orkar inte bry mig längre.


    Tack för svar! Tror mitt kan vara ärftligt också till viss del. Mamma fick det i ung ålder, och mormor. Okej, injektioner alltså. Gjorde det ont? Var det dyrt?
  • LittleSunshine84
    Anonym (Ts) skrev 2021-04-13 23:14:44 följande:

    Tack för svar! Tror mitt kan vara ärftligt också till viss del. Mamma fick det i ung ålder, och mormor. Okej, injektioner alltså. Gjorde det ont? Var det dyrt?


    Ja det gjorde ont. Hade smörjt in med lokalbedövning innan. Men värt det. Kostade runt 2000kr per ben.
Svar på tråden 28 år och åderbråck