• Tue 13 Apr 2021 14:51
    367 visningar
    2 svar
    2
    367

    Någon annan som opererat bort en äggledare?

    Någon annan som opererat bort en äggledare efter ett x (utomkveds)? För att skriva historian kort, jag är en 23 årig tjej med 3 graviditeter i bagaget - ännu ingen graviditet som gått vägen. Första graviditeten fick jag missfall i v.13 med tvillingar, andra graviditeten missfall i v.5-6 och min tredje graviditet visade sig vara ett utomhavandeskap. Detta hade fastnat i min högra äggledare som fick opereras bort. Alla 3 graviditer skedde inom loppet av 10 mån. Har även fått göra en utredning, men alla tester visar bra resultat, maskineriet ser bra ut, jag har gott om ägg osv. Fick även göra kromosomtest som visade normalt antal hos både mig och min partner. Nu har vi försökt sedan sep, inne på sjunde månaden nu. Och jag kan inte låta bli att tänka på om operationen sabbat min fertilitet? Om någon opererat sig för samma, har det varit svårare att skaffa barn efteråt? Har helt ändrade cykelsmärtor än innan operationen, känner av ägglossningen något hemskt. Värk, huggande smärta, illamående, migrän - ja de flesta symtom. I flera fall sån blixtrande smärta att jag måste stanna upp/ligga dubbelvikt. Innan operationen hade jag enbart lite mensvärk 2 dagar innan mensen kom, sedan kände jag aldrig av ägglossning.

  • Svar på tråden Någon annan som opererat bort en äggledare?
  • Anonym
    Tue 13 Apr 2021 21:57
    #1

    Jag har opererat bort en äggledare, dock ej pga utomkvedsgraviditet
    Jag fick två barn efter det, utan problem

  • Wed 14 Apr 2021 16:52
    #2

    Vad härligt att höra för din skull! Hoppas på att det blir min tur någon dag också.

Svar på tråden Någon annan som opererat bort en äggledare?