• Kattiris

    Hjälp! nån fler med erfarenhet av liknande sits?

    Hej.

    Jag är i ett långvarigt förhållande med min sambo och

    Vi har 2 gemensamma barn.

    Nu ha jag lindrig PCO och har haft svårt att bli gravid tidigare.

    Första barnet försökte vi i 2 år att få, sen äntligen lyckades det av sig självt.

    Andra barnet va också djup önskan att få. Men de tog tid. Till sist fick jag en hormonspruta av doktorn och vips va jag gravid.

    Nu när 2:a barnet är 2 år och 5 månader.

    Så visade det ett plus på teststicka jag tog (tog bara några sekunder)...

    Saken är den att jag och sambon va nöjda med två barn och vi har haft de tufft med kolik och andra barnet som inte sov nästan alls på 1 år och 4 månader...

    Nu vill han att jag ska göra abort, men han vet att jag är så känslig mot aborter.

    Speciellt om man börjar se att fostret blivit bebis liknande.

    Nu ha jag räknat och de se ut som att jag redan kanske är i v 8?!

    Jag vet som sagt inte när jag blev gravid.

    Ska försöka få komma in så snart som möjligt på kvinnokliniken och göra ultraljud.

    Men hur kan jag ha gått så länge utan att känna tydligare symtom?

    De jag ha haft är mensvärk och yrsel när jag åkt bil, men de får jag även när jag har pms.

    Idag började jag må illa, därför testade jag mig.

    Men vissa cykler när jag är stressad så kan min mens hoppa över, den cykel jag ha är redan lång, därför va jag rätt säker på att de bara var pms nu.

    Nu är jag här, gravid med tredje. Ha haft andra planer i livet.

    Hur ska jag klara en till? Jag kan inte förmå mig och göra abort om jag är för långt gången.

    En liten prick (embryo) är en sak.. men om de se ut att vara mini bebis redan. Då kan jag inte...

    Mina andra barn va ju värda att finnas och varför skulle detta lilla knyte va mindre värd?

    Bara för att vi råkade denna gång...

    Min sambo tro vi inte ska klara en till, vi ha haft så kämpigt redan med två.

    Men andra klarar ju flera barn. Hur gör dem?

    Jag älskar verkligen min sambo, men han förstå inte hur en kvinna kan vara känslig i detta.

    Men att jag är gravid är eg. Delvis hans fel, när han 1 enda gång inte ville ta på sig skyddet..

    Nån som känner igen sig? hur gick det sen?

    Min sambo kramar mig och be mig att ta de lugnt. Men jag kan inte just nu.

    (Är väl hormoner, kanske?)


    Pco och gravid
  • Svar på tråden Hjälp! nån fler med erfarenhet av liknande sits?
  • Kattiris

    Kan tilläggas att vi precis köpt hus, och ha lite höga kostnader nu i början.

    Jag fick helt plötsligt äntligen en fast heltids tjänst (jobbat va 70%) innan.

    Nu ha vi bra ekonomi, men lite tungt ändå för vi ha höga utgifter tills vi lyckas ändra på värmedriften här. Precis satt in en värmepump, men mer måste nog göras (huset är stort).

    Ekonomin måste väl kunna klara ett tredje barn ändå??

    Eller borde jag inte tänka så??

  • Lilant
    Kattiris skrev 2021-04-13 16:08:35 följande:

    Kan tilläggas att vi precis köpt hus, och ha lite höga kostnader nu i början.

    Jag fick helt plötsligt äntligen en fast heltids tjänst (jobbat va 70%) innan.

    Nu ha vi bra ekonomi, men lite tungt ändå för vi ha höga utgifter tills vi lyckas ändra på värmedriften här. Precis satt in en värmepump, men mer måste nog göras (huset är stort).

    Ekonomin måste väl kunna klara ett tredje barn ändå??

    Eller borde jag inte tänka så??


    Ni har ju förmodligen redan allt som behövs då ni redan har små barn. Barnbidraget löser ju blöjor å mat
  • Kattiris

    Jo, men hur ska jag ställa mig till att orka med tre?

    När även sambon är på tvären nu?

    Jag vet inte hur jag ska inte få honom att oroa sig för att vi inte klarar ett barn till.

    Han är rädd att vi sabbar vår relation till varandra genom att bli ständigt trötta föräldrar.

    Men man klarar nog mer än vad man tror.

    Jag behövde bara skriva av mig, se om några fler känner igen sig.

    Är intressant och höra hur andra har gjort.

  • Malin 729

    hej!jag och min man har också blivit gravida helt oplanerat,vi har redan två tillsammans och jag har sedan tidigare äktenskap en son.

    Så denna lilla bebis blir nummer 4 i följden

    Vi var också osäkra pp pm vi skulle behålla pga ekomomin MEN så kom löneförhöjningen föör min man i samma veva och vi beslöt att behålla.

    är i v 9 nu

    Vi måste byta både bil och lägenhet så småningom

    Är fortfarande lite upp och ner men glad och förväntansfull och hoppas allt ska gå bra !

    Jag tror nog att ni klarar det jättefint med nummer tre

    Fast det underlättar ju förstås om ni vill samma sak :)

  • Kattiris

    Tack, för att du delar med dig.

    Vi är ju då ganska lika sits du och jag. :)

    Min sambo är chockad ännu, men han är inte lika hård mot mig nu.

    Han förstå ju att detta kanske va lite olägligt.

    Men ja mer säger han inte just nu.

    Vi ska boka tidigt ultraljud imorn och se var vi är i graviditeten.

    De är nog när sambon fått vila och tänka över saken ett tag, som han kanske bli mer lugn. ????

    Hoppas ni också få en graviditet nu. :)????

  • Malin 729

    Jag vet inte om jag inte har läst eller om du inte har skrivit vilken ålder era barn är i nu?

    Mina är ,15,8 och 3 år

    Så vi är ju fortfarande mitti i detta med blöjor och allting

    Men ändå två större som klarar det mesta själv

    Så jag tror det ska bli bra i vilket fall :)

    Har planerat och kämpat för att få de andra barnen och nu nör det jom som en överraskning hrlt oplanerat ja då känns alkt lite upp och ner men vi är glada!

    Lycka till med allt !!

  • Kattiris

    Okej, jag är ändå inte så olik sits som dig.

    Våra barn är precis 8 år och andra ska bli 3 iår.

    Räknat att hon bli tre en par månader än nytillskottet.

    Så de bli en skaddis minst sagt. :)

Svar på tråden Hjälp! nån fler med erfarenhet av liknande sits?