• Tue 13 Apr 2021 19:51
    591 visningar
    19 svar
    19
    591

    Har du några favorit-avsnitt?

    Har du några favorit-avsnitt från tv-serier du vill dela med dig av? Du kanske till och med har avsnitt du gllar jättemycket från serier du egentligen tycker är ganska mediokra eller till och med dåliga. Dela gärna.

    För egen del tänker jag direkt på "Battle of the Bastards" från GoT s6, "Forever" från Buffy s5 och "Are you now or have you ever been" från Angel, men jag kan nog komma på fler vad det lider.

    Kom igen, dela, så jag kan se lite spridda avsnitt =)


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Svar på tråden Har du några favorit-avsnitt?
  • Tue 13 Apr 2021 22:26
    #1

    Ja, alltså, vi har nog inte riktigt samma smak- men jag svarar ändå. Tungan ute Min favoritserie är Frasier. Och favoritavsnittet där är när Frasier råkar försäga sig att Niles är kär i Daphne. 

  • Tue 13 Apr 2021 22:31
    #2

    Kommer just nu bara att tänka på avsnittet i Buffy där Buffy och Spike knullar första gången. Tycker det var så jävla hett och blev en stor Spuffy-shipper efter det (även om det bara hände i en dröm). Gillar också avsnittet där de ?gifter sig/förlovar sig? asmycket. Eftersom jag vuxit ifrån tiden då jag var ett stort fan av tv-serien kommer jag inte ihåg vad de heter.

  • Tue 13 Apr 2021 22:53
    #3
    Jag är bara jag skrev 2021-04-13 22:26:30 följande:

    Ja, alltså, vi har nog inte riktigt samma smak- men jag svarar ändå. Tungan ute Min favoritserie är Frasier. Och favoritavsnittet där är när Frasier råkar försäga sig att Niles är kär i Daphne. 


    Smak spelar ingen roll för att tipsa, men du har faktiskt fel. Jag älskade Frasier när jag såg den för något årtusende sen. Jag ser det mesta, faktisk, vilket min Trakt-lista vittnar om =P
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Tue 13 Apr 2021 22:53
    #4
    Jag är bara jag skrev 2021-04-13 22:26:30 följande:

    Ja, alltså, vi har nog inte riktigt samma smak- men jag svarar ändå. Tungan ute Min favoritserie är Frasier. Och favoritavsnittet där är när Frasier råkar försäga sig att Niles är kär i Daphne. 


    Jag ska leta rätt på det avsnittet, ty =)
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Tue 13 Apr 2021 22:55
    #5
    Kexsmula skrev 2021-04-13 22:31:52 följande:

    Kommer just nu bara att tänka på avsnittet i Buffy där Buffy och Spike knullar första gången. Tycker det var så jävla hett och blev en stor Spuffy-shipper efter det (även om det bara hände i en dröm). Gillar också avsnittet där de ?gifter sig/förlovar sig? asmycket. Eftersom jag vuxit ifrån tiden då jag var ett stort fan av tv-serien kommer jag inte ihåg vad de heter.


    Jag vet vilka avsnitt du menar, minns inte vad det heter, jag heller. Men jag får leta rätt på dem.
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • sextio­talist
    Wed 14 Apr 2021 07:55
    #6
    Aniiee skrev 2021-04-13 19:51:22 följande:

    Har du några favorit-avsnitt från tv-serier du vill dela med dig av? Du kanske till och med har avsnitt du gllar jättemycket från serier du egentligen tycker är ganska mediokra eller till och med dåliga. Dela gärna.

    För egen del tänker jag direkt på "Battle of the Bastards" från GoT s6, "Forever" från Buffy s5 och "Are you now or have you ever been" från Angel, men jag kan nog komma på fler vad det lider.

    Kom igen, dela, så jag kan se lite spridda avsnitt =)


    Jag gillar NCIS, där har jag två favoritavsnitt, det ena är när Ziva blir fritagen, det andra är när hon och Tony säger farväl. 
  • Wed 14 Apr 2021 13:37
    #7
    Aniiee skrev 2021-04-13 22:53:26 följande:
    Smak spelar ingen roll för att tipsa, men du har faktiskt fel. Jag älskade Frasier när jag såg den för något årtusende sen. Jag ser det mesta, faktisk, vilket min Trakt-lista vittnar om =P
    Där ser man. Jag känner mig annars rätt ensam om att gilla just Frasier. Den går ju varje dag även nu och jag kan nog alla avsnitt. Skrattande
  • sextio­talist
    Wed 14 Apr 2021 13:47
    #8
    Jag är bara jag skrev 2021-04-14 13:37:10 följande:
    Där ser man. Jag känner mig annars rätt ensam om att gilla just Frasier. Den går ju varje dag även nu och jag kan nog alla avsnitt. Skrattande
    Min sambo älskar serien. Men nu har den ju bytt tid
  • Wed 14 Apr 2021 13:51
    #9
    sextiotalist skrev 2021-04-14 13:47:33 följande:
    Min sambo älskar serien. Men nu har den ju bytt tid
    Gick halva lördagarna förut och på söndagar. Nu är det mest söndag och jättetidigt vardagar. 
  • Sweene­yToad
    Wed 14 Apr 2021 14:03
    #10

    Jag älskar ''Bang''(ja, det heter så) avsnittet ur säsong tre avsnitt sju, Desperate housewives. 

    Där Carolyn håller några gisslan i matbutiken. 

    Samt piloten(dvs avsnitt 1, säsong 1), Desperate housewives.

  • Sweene­yToad
    Wed 14 Apr 2021 18:09
    #11
    Kexsmula skrev 2021-04-13 22:31:52 följande:
    Kommer just nu bara att tänka på avsnittet i Buffy där Buffy och Spike knullar första gången. Tycker det var så jävla hett och blev en stor Spuffy-shipper efter det (även om det bara hände i en dröm). Gillar också avsnittet där de gifter sig/förlovar sig asmycket. Eftersom jag vuxit ifrån tiden då jag var ett stort fan av tv-serien kommer jag inte ihåg vad de heter.
    Usch, hur kan man vara en Spuffy-shipper?

    Buffy belongs with Angel! 
  • Wed 14 Apr 2021 20:28
    #12

    Coupling, ungefär alla avsnitt.

    Men kronan på verket är ju när Jeffrey tror att han ska få nåt och...

    Avsnittet heter Naked.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Wed 14 Apr 2021 20:34
    #13

    Breaking Bad: Fly.

    Avsnittet kom till för att spara pengar, en s.k. bottle episode. Och ändå en finurlig summering av deras relation innan tåget sen accelererade mot den oundvikliga katastrofen.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Wed 14 Apr 2021 20:41
    #14

    Som en som kan nästan alla repliker utantill i Fawlty Towers så är det omöjligt att välja ett avsnitt.

    The Germans
    The Builders
    Communication Problems

    Ikoniska repliker strösslade som pärlor, jag har tvingat mitt barn att se dem flera gånger om.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Wed 14 Apr 2021 20:47
    #15

    Jag älskar Gilmore Girls och favoritavsnittet är "You jump, I jump Jack" (s. 5 e. 7)

    The Big Bang Theory är också en favorit och där gillar jag julavsnittet när Sheldon kramar Penny för att hon gett honom en servett med Leonard Nimoys dna på. Gillar även avsnittet när Sheldon ger Amy en tiara.

    Game of thrones Battle of the bastards instämmer jag helt med! Även avsnittet före, eller om det var efter, när Cersei spränger the sept of Bailor.

  • Wed 14 Apr 2021 22:37
    #16
    Themis skrev 2021-04-14 20:28:33 följande:
    Coupling, ungefär alla avsnitt.

    Men kronan på verket är ju när Jeffrey tror att han ska få nåt och...

    Avsnittet heter Naked.
    Coupling!! Åh, nu minns jag ju! Skrattande Bland det roligaste som gått på tv. Men aldrig i repris tråkigt nog. Den serien och Värsta veckan i mitt liv är min humor.
  • Thu 15 Apr 2021 00:03
    #17
    Somebodyelse skrev 2021-04-14 20:47:00 följande:

    Jag älskar Gilmore Girls och favoritavsnittet är "You jump, I jump Jack" (s. 5 e. 7)

    The Big Bang Theory är också en favorit och där gillar jag julavsnittet när Sheldon kramar Penny för att hon gett honom en servett med Leonard Nimoys dna på. Gillar även avsnittet när Sheldon ger Amy en tiara.

    Game of thrones Battle of the bastards instämmer jag helt med! Även avsnittet före, eller om det var efter, när Cersei spränger the sept of Bailor.


    Efter, det är säsongsavslutningen. Battle of the bastards är avsnitt 9.
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Thu 15 Apr 2021 00:03
    #18

    Tack för era tips =)


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Thu 15 Apr 2021 20:57
    #19
    SweeneyToad skrev 2021-04-14 18:09:43 följande:

    Usch, hur kan man vara en Spuffy-shipper?

    Buffy belongs with Angel! 


    Haha, det tyckte jag också i början. Men sedan jag såg ?Something Blue? (avsnittet där de förlovar sig efter nån slags spell har jag för mig) och skrattade så jag grät och efter det såg avsnittet där de hade så otroligt hett sex ändrade jag mig totalt. Tycker de har tokmycket kemi ihop!
Svar på tråden Har du några favorit-avsnitt?