• Amima

    Lön enhetschef LSS

    Hej! Jag är i en anställningsprocess för att bli enhetschef inom daglig verksamhet inom LSS. Jag har adekvat högskoleutbildning som Beteendevetare samt flera års erfarenhet av målgruppen. Dock är det min första position som chef. Vad är ett rimligt löneanspråk? Jag är 31 år gammal. Tjänsten ligger i Stockholm och företaget är Nytida. Någon annan som är enhetschef på daglig verksamhet inom Nytida? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Lön enhetschef LSS
  • Anonym (NejtacktillNytida)

    Med tanke på det slitjobbet och de kraven som Nytida kommer ställa på dig så begär mer än du tror du är värd.. för det är du värd!

  • Amima

    Okej tack! Ser att du heter nej tack till Nytida, har du själv arbetat inom Nytida? Har du negativa erfarenheter av det?

  • Anonym (NejtacktillNytida)

    Nej men min fru har.

    Effekten av så mycket pengar som möjligt till företaget märks från minsta löntagare till näst högsta chef.

    Du kommer jobba med ständiga konflikter och personalmissnöje. Leta vikarier/personal att anställa eftersom det är hög frånvaro/omsättning.

  • Snuttis2

    Hej

    Jobbar inte privat utan kommunalt som vec , jobbat inom lss i drygt 10 år men som vec i 4 år, tjänar runt 45000kr . Så har du nått att jämföra med. Ny anställda hos oss startar strax över 32-33 000kr men det är ganska stor skillnad mellan kommuner.

Svar på tråden Lön enhetschef LSS