• 1994Rose

Mardrömmar

Jag är gravid i vecka 16 och jag har nästan mardrömmar varje natt. Till 99%. I natt drömde jag att jag övergav min bebis sen skulle mata henne. Hon var lika stor som handflatan och jag tappade henne och klev på henne så hon dog. Hemska drömmar som man vaknar av. Någon mer som drömmer varje natt?

• Svar på tråden Mardrömmar
  • Jonnynilsson

Jag hade också mardrömmar men som småbarnsförälder. Det gick över som tur var och det får vi hoppas att det gör för dig också. Våra hjärnor gillar tydligen att bråka med oss ibland.

Jag drömde och kunde vakna alldeles förvirrad och svettig av att jag glömt lämna dottern på dagis och att hon var kvar hemma själv och jag var på jobbet. Det tog ett tag där i mörkret att fatta att det var en dröm.

• Mrs87a

Jag har också mardrömmar i princip varje natt, ibland flera olika under en natt. Det är fruktansvärt obehagligt. Drömmarna är så detaljerade och intensiva, har sen en konstig känsla resten av dagen som inte går att skaka bort. Är i v14 nu, de här började innan jag plussade. I min första graviditet började mardrömmarna typ i v20. Kan vara så att de här kommer pågå ett tag till..

Kan det vara nåt hormonpåslag som triggar igång drömmar?

• viljaa

Åhh s hade jag min första graviditet. Jag drömde så ofta att jag åkte in på förlossningen och väl där så fanns det liksom inget barn eller kom det ut nåt helt annat. Är säkert hjärnan som bearbetar allt!

• Anonym (Vanligt)

Det är ett väldigt vanligt gravid symptom faktiskt att man föder/får missfall/dödar barnet/ammar och sånna saker man drömmer mer "verkliga drömmar" en annan vanlig dröm som gravid är att partner överger en

Svar på tråden Mardrömmar