• Norberg1998

    Ibland starka streck och ibland svaga!

    Har i många år kämpat med ofrivillig barnlöshet och har varit med om ett utomkvedshavandeskap där ena äggledaren blev borttagen och ett missfall nån månad senare. Sedan fått konstaterat att min andra äggledare är ?trång?.

    Nu är det så att jag plussade 6-5 dagar innan mens (inte på ett test som man kan testa tidigt) jag brukar annars bara få en liten skugga ca 2 dagar innan mens. Gjorde ett vaginalt ultraljud kring ägglossning där jag hade två ägg på samma äggstock och dom släppte samtidigt. Dessa dagar har jag tagit test både morgon och kväll. Fick ett ganska starkt test för ett par dagar sedan och rejält med mensvärk att jag nästan grät av smärta och efter det så blev resten av graviditetstesterna svagare. Resten av dagarna har jag bara haft lite värk och nu ingenting. Men nu har testet blivit ännu starkare än tidigare.

    Nån som har nån aning om vad det kan bero på? Mina ömma bröst har nästan försvunnit idag också, ingen värk eller något. Men idag har varit den starkaste dagen hittills och igår var det svagt

  • Svar på tråden Ibland starka streck och ibland svaga!
  • Anonym (X)

    Jag skulle omedelbart kontakta vården. Ett gravtest ska aldrig bli starkt, sen svagt och sen stark det kan tyda på utomkveds! Jag hoppas jag har fel att du kanske bara testat med för utspätt urin eller dylikt men tar du bara tex på morgonen skulle jag ringa och be om att få göra ultraljud!

  • Norberg1998
    Anonym (X) skrev 2021-04-16 12:21:47 följande:

    Jag skulle omedelbart kontakta vården. Ett gravtest ska aldrig bli starkt, sen svagt och sen stark det kan tyda på utomkveds! Jag hoppas jag har fel att du kanske bara testat med för utspätt urin eller dylikt men tar du bara tex på morgonen skulle jag ringa och be om att få göra ultraljud!


    Har fått en tid bokad den 5 maj. Tycker det är så konstigt då jag alltid tar ett test på morgonen och då har jag sovit i flera timmar och inte druckit något och då brukar det oftast vara svagare än dagen innan, men då jag har druckit massor och kissat ofta och tagit ett test senare på dagen med kanske 1 timme emellan toalettbesöken så blir dom alltid starkare!

    Självklart är jag orolig för utomkveds då jag vet att jag har trång äggledare och hade ett utomkveds förra året. Sen så försvann mina ömma bröst den dagen min mens var beräknad. Det enda jag har kvar nu är mensvärk och idag har jag blivit extremt kissnödig och fått springa på toa varje timme. Blir ju inte direkt klokare.. man är ju så rädd att det är ett missfall på gång.
Svar på tråden Ibland starka streck och ibland svaga!