• MaloneXD

    Mrkoll

    Hej,

    Finns det ingen som helst sätt att ta bort sig från Mrkoll? Är så jävla trött på lagen som säger att jag inte har någon som helst kontroll över min adress, personnummer, åtal (inte för att jag är dömd till ngt), lön och annat skit.

    Sajter som hitta.se erbjuder personer att ta bort sin information men mest kontroversiellt är MrKoll.
  • Svar på tråden Mrkoll
  • Friger

    Nej, och jag avskyr det.

    Anser att min adress, telefonnummer, mitt personnummer, min deklaration, mitt brottsregister ska vara privat och ingen rättighet för andra att snoka i.

  • Mortiscia80

    Konstigt nog finns jag inte ens i deras register. Jag läste iaf deras regler och tydligen kan man inte få bort annat än sitt telefonnummer, jättedumt!

  • Friger
    Mortiscia80 skrev 2021-04-15 13:00:56 följande:

    Konstigt nog finns jag inte ens i deras register. Jag läste iaf deras regler och tydligen kan man inte få bort annat än sitt telefonnummer, jättedumt!


    Ja, det är märkligt eftersom dom hämtar sina uppgifter från folkbokföringen.
  • sextiotalist

    Var tvungen att kolla.
    De påstår sig vara bäst på telefonnummer
    Det står tre telefonnummer: Ett sas upp för 4 år sedan, det anda för ett dryg år sedan. 
    De påstår att vi bott där i 9 år. Det är de uppgifterna jag kan se utan att be om mera. Undrar vilka mer oriktiga uppgifter som finns. 


    Det stämmer däremot att jag inte har haft något med rättsväsendet att göra, varken tvist eller brottmål

  • Mortiscia80
    Mortiscia80 skrev 2021-04-15 13:00:56 följande:

    Konstigt nog finns jag inte ens i deras register. Jag läste iaf deras regler och tydligen kan man inte få bort annat än sitt telefonnummer, jättedumt!


    Hittade mig själv till slut, genom att endast söka på förnamn och ort, jättekonstigt!
Svar på tråden Mrkoll