• Malinn81

    Tips på utflykter i o runt hässleholm

    Hej

    Nu börjar det bli varmare. Så jag letar saker man kan hitta på ute med en 6 åring och en 11 åring. Vi har tillgång till cyklar och att cykla här I centrum i hässleholm är inga problem.

    ?skateparken har vi inom cykelavstånd här I hässleholm. Så dit cyklar vi och leker en stund.

    ?vedema strövområde-finns möjlighet att åka buss dit och grilla. Gå en mindre runda. Spela fotboll. Blåsa såpbubblor. Skjuta iväg sådan snurra man drar i snöre.

    Finns ju ingen lekplats där tyvärr..

    ?djupadalsparken 10 min gång härifrån, besöker vi alltid. De har ju lekplats och en hinderbana men de 2 sakerna är mer för mindre barn. Där är sådana järn fotbollsmål, stora ytor för picknick på filt, lek med ballonger bollar drakar m.m

    Frisbee golf är där korgar för.

    2st stora bord o bänkar med en grill på ena och metall plats för engångsgrill eller bordsgrill.

    ?GRILLA PÅ HÄSSLEHOLMSGÅRDEN STORA GRÄSPLÄTTAR FÖR FOTBOLL M.M SEDAN ANDRA SIDAN TUNNELN LIGGER JU VENAPARKEN MED ANKDAMM OCH NYARE LEKPLATS MED BÅDE GUNGOR, KOMPISGUNGA BÅT FÖR DE MINDRE BARNEN.

    ?där finns ju tivoliparken i Kristianstad som vi kan ta tåget till. Men där är lekplatsen mer för yngre barn. + ankdamm roar mer yngre..

    ?Har inte varit på hovdala de sista 20 åren. Men där ska finnas en trädkoja med café. Sedan hur de ser ut ned lekplats vet jag inte.

    SLUT PÅ FANTASI HAR NI TIPS?

  • Svar på tråden Tips på utflykter i o runt hässleholm
  • AMCG

    Cykla till Tykarpsgrottan och ha med picknick, utforska grottan? Ca 7 km dit (osäker på hur trafiksäker vägen är för en 6 åring nuförtiden).

Svar på tråden Tips på utflykter i o runt hässleholm