• Anonym (Ts)

    När fick ni sista barnet?

    Vid vilken ålder fick ni sista barnet? Var det planerat eller oavsiktligt att det blev sista?

    Funderar på om det är för gammalt med barn vid 40-ish, och ville gärna höra tankar från er andra...

  • Svar på tråden När fick ni sista barnet?
  • Anonym (.)

    Samma år jag fyllde 34 år. Det var det sista barnet. 

  • Anonym (Jag)

    Jag var 49. 40 är inte gammalt alls. Jag känner hur många som helst som fått barn efter 40. Både 1,2,3 och tom 5.

  • LFF
    Anonym (Ts) skrev 2021-04-15 13:39:48 följande:

    Vid vilken ålder fick ni sista barnet? Var det planerat eller oavsiktligt att det blev sista?

    Funderar på om det är för gammalt med barn vid 40-ish, och ville gärna höra tankar från er andra...


    Första (och sista) kom när jag just fyllt 37 (pappan 43). Tvillingar. Hade två misslyckade graviditeter innan, det hade tagit 5 år att få levande barn och jag var (är) fortfarande livrädd för ytterligare en misslyckad graviditet även fast jag mådde superbra under min graviditet. 

    Hade vi önskat ytterligare barn hade vi försökt få nästa tätt. Nu vill jag absolut inte börja om när tvillingarna fyller 8 i höst (även om de verkar ha börjat önska sig ett småsyskon nu). För egen del anser jag att jag är för gammal. Bryr mig inte om vad andra tycker om de skulle bli föräldrar som 40+.
  • Madida
    Madida skrev 2021-04-15 14:22:57 följande:

    Jag var 36


    Och det var/är planerat att hon är vår sista.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (36)

    36 år och barnet var planerat och önskat. Jag hade otroligt slitsamma graviditeter och barnen sov och sover dåligt (lätta barn i övrigt hittills peppar peppar ta i trä). Ändå nu vid 38 så har jag inte släppt tanken på ett till barn men mannen vill inte ha fler.

Svar på tråden När fick ni sista barnet?