• Anonym (La)

    Bakåtliggande livmoder - komplikationer?

    Är det någon som under en graviditet har haft en bakåtlutad livmoder som aldrig tippade fram? Alltså att den fastnade vid revbenen eller liknande, och att ni då inte hade någon som helst gravidmage under graviditeten?

  • Svar på tråden Bakåtliggande livmoder - komplikationer?
  • Snuttis2

    Förstår nog inte riktigt vad du menar ,med komplikation o fastna. Nej jag tror absolut inte att livmodern kan fastna i revbenen. Jag har en bakåtlutad livmoder o har varit gravid. Det tog lite längre tid till runt v 21-22 innan själva gravid bubblan dök upp men då såg jag väldigt gravid ut direkt istället o den gick inte att dölja. Det kan ta lite längre tid innan magen växer utåt om livmodern är bakåt men det är inget farligt eller konstigt. Det kan också ibland vara lite svårare för barnmorskan att mäta barnet också beroende på hur barnet väljer att ligga i magen.

  • Snuttis2

    Hur mkt magen står ut beror ju av flera faktorer : din vikt, genetik, barnets storlek o genetik mm

    Bara att gilla läget

  • Anonym (Eva)

    Jag förstår inte heller vad du menar? Jag har bakåtlutad livmoder och har aldrig märkt något förutom att magen kommit sent med alla barnen. Har tre barn.

Svar på tråden Bakåtliggande livmoder - komplikationer?