• tankspridd888

    relation med en ambivalent partner

    Hej,

    Har sedan ca 1 år tillbaka varit i en relation som har haft sina upp och nedgångar. Till att börja med vill jag nämna att jag är en person som känner väldigt starkt för alla människor som jag har omkring mig (vänner, familj och partners). Ger mig alltid hän i relationer till hundra procent, vilket också kan vara ganska jobbigt och dränerande för mig själv. 

    Men det jag undrar över är min partner, han har svängt så oroligt mycket i vår relation att jag vet snart inte om jag orkar mer. Svängningarna är på den nivån att han i ena stunden inte vet om han känner mer än fysisk kemi för mig, medan han några veckor senare säger att han älskar mig och vill flytta ihop/resa på semester ihop. Är detta ett normalt beteende tycker ni? För mig som är en mycket emotionell person är detta mycket sårande och jobbigt. Bör tilläggas att jag under den tiden då han tvivlade var i en depression med ångest varje dag som självklart tärde mycket på vår relation. Men jag som är en människa som känner så starkt och mycket för människor, honom inkluderat, kan inte förstå hur man kan skifta så i sina känslor? Är det han som är skev eller jag? Men det kanske bara är för att vi är olika och inte förstår oss på varann? Känner att jag behöver höra andras åsikter kring detta, som har en mer neutral inställning till det hela. 
Svar på tråden relation med en ambivalent partner