• Anonym (utanjobb)

    Utan jobb

    Kan någon peppa mig lite.

    Jag var på arbetsintervju för 2 månader sen. Jag fick inte jobbet pga intrycket på intervjun. Nu har jag sökt jobb igen hos samma arbetsgivare. Och har inte blivit kallad på nån intervju denna gång. än Jag har toppbetyg och över 10 år arbetserfarenhet inom yrket. Vrför blir det så. Gav jag så himla dåligt intryck på förra intervjun.......har jobbat åt denne arbetsgivare tidigare i flera års tid. Nu känns det som att dom inte vill anställa mig...och jag vet inte varför. Får man göra så, blir så less av detta då jag ännu inte har ett fast jobb och är 42 år......

  • Svar på tråden Utan jobb
  • Anonym (A)

    Jag tror att många arbetsgivare bryr sig väldigt mycket om personkemi. Det är åtminstone min erfarenhet. Så om det var problemet sist så har ju den biten knappast ändrats tills nu.

  • snedtak

    Sa de något speciellt angående intrycket på intervjun?

    Dels så kan ju faktiskt olika personlighet passa olika roller, grupper och chefer, så om du tex. verkade blyg kanske det är ett stort problem för ett visst jobb, men mindre för ett annat. Å andra sidan kan vissa arbetsgivare söka efter anställda generellt med vissa egenskaper  som "peppiga", "säljinriktade", etc. för att det ligger i företagets image. Om du är en annan typ av person kanske just det företaget är en dålig match för dig.

Svar på tråden Utan jobb