• FiHo

    Är jag verkligen gravid??

    Hej!

    Jag fick ett missfall i vecka 8 den 12 mars 2021, och en vecka senare hade jag slutat blöda och visat negativt på gravskickan. Vi valde att försöka på en gång även fast vi inte viste när jag skulle ha ägglossning men använde ägglossningstest varannan dag. Den 9 april visade ägglossningstestet positivt i två dagar och då hade vi ju redan legat på ett tag. En vecka senare, den 17 april fick jag för mig att ta ett gravtest då jag haft lite uppblåst mage. Testet visade STARKT två sträck! Jag kunde inte tro att det var sant och tog ett digitalt test som visade gravid 3+ ????

    Kan detta verkligen stämma? Någon som har varit med om samma sak?

  • Svar på tråden Är jag verkligen gravid??
  • Jag är bara jag

    Jadu... 3+ endast en vecka efter äl får man ju inte. Man får öht inte ens plus så tidigt. Jag tror du hade mycket tidigare äl och missat den stegringen på äl-testen. 

  • FiHo

    Ja, jag tror ju också att det måste ha varit så. Blev lite chockad av att testet visade positivt ????

    Då förstår man ju också att ett ägglossningstest kan visa positivt om man är gravid...

  • Jag är bara jag
    FiHo skrev 2021-04-17 14:25:16 följande:
    Ja, jag tror ju också att det måste ha varit så. Blev lite chockad av att testet visade positivt ????
    Då förstår man ju också att ett ägglossningstest kan visa positivt om man är gravid...
    Äl-test kan ju även visa positivt inför mensen så de kan ju inte ersätta ett gravtest. Du får nog göra ett VUL för att se hur långt gången du egentligen är.
  • idisb

    Jag fick 3 + direkt och vul visade att jag inte gått så långt så hade bara mkt hormoner sa dom

  • Jag är bara jag
    idisb skrev 2021-04-17 15:07:52 följande:
    Jag fick 3 + direkt och vul visade att jag inte gått så långt så hade bara mkt hormoner sa dom
    Jamen inte en vecka efter äl väl? 
  • Jag är bara jag
    FiHo skrev 2021-04-17 16:00:22 följande:
    Ja, man kan väl bara vara 100% säker genom VUL antar jag ????
    Ja, om man kommit så långt som v.8- då ska hjärtat synas. 
Svar på tråden Är jag verkligen gravid??