• HerrUngkarl

    Vad gör jag för fel? (Dejting)

    Hej!

    Har varit singel hela mitt liv, för det mesta självvalt då jag aldrig riktigt kännt mig redo för ett förhållande. Jag har mått dåligt en större del av livet. Det är nu jag börjat må bättre och ger sken av det.


    De senaste tre åren nu i slutet på tjugoårsåldern så har jag aktivt börjat försöka att få ett förhållande. Använder mig av dejtingappar och sidor, men det är sällan det blir någon riktig dejt.

    Enligt mina vänner är mina dejtingprofiler bra och riktiga.

    Utseendet kan inte vara problemet då jag har haft tjejer som sagt att jag borde arbeta som modell... men dom kan ju också bara driva med mig... även om jag inte tror det då nyllet ser symetriskt ut.
    Annars är jag lång och smal, vilket kanske inte är så attraktivt?

    Har aldrig haft något stabilt liv eller stabilt jobb, men det är inget som jag skyltar med. Och jag har ändå en ordnad ekonomi, trots mina förutsättningar. Men kan det vara här skon klämmer? Hur viktigt är just detta med ett stabilt liv för en partner?

    När jag väl börjar prata med någon så frågar jag oftast hur de mår och går vidare därifrån, kanske är det så att jag verkar vara rätt tråkig?
    Ibland får jag igång en konversation, men då är det oftast jag som håller den vid liv och jag som får ordna en dejt.

    Jag har väldigt stora ambitioner och arbetar varje dag för att uppnå dom på ett eller annat sätt. Har skrivit ned vissa av mina ambitioner på min dejtingprofil.

    Delar inte med mig av särskilt mycket här på grund av anonymitet.

    Förstår såklart att pandemin satt en käpp i hjulet också.

    Men vad tror ni? Vad är nyckeln till en kvinnas hjärta? ;)

  • Svar på tråden Vad gör jag för fel? (Dejting)
  • Anonym (Madeleine)

    Att ha stora ambitioner samtidigt som du vill dejta funkar inte.

    En tjej i samma ålder som du vill ha barn, familj, hus etc men om du inte är beredd att ge dom det får du det svårt och du blir kanske mest sedd som en player, en drömmare och inget seriöst.

  • Undertext

    Hej :)

    Vill tipsa om podden ?Happy Dating?, finns även på Instagram. Den handlar mycket om att dejting börjar med att du mår bra, och att ett förhållande är något som kan berika ditt liv när du mår bra. Den behandlar vanliga problem inom dejting, både hur en får en dejt utifrån exempelvis en onlineprofil och hur en sedan lyckas få fler än bara en dejt.

    Lång och smal känner jag spontant inte är ett problem, men alla attraheras ju av olika. För mig är stabilitet viktigt, men det innebär inte att personen måste komma från stabilitet. Utan att hen har jobbat för att skapa sig någon form av stabilitet om hen har haft en strulig bakgrund etc.

    Skulle tipsa om att skriva något utifrån deras presentation istället för ett ?hej? eller ?hur mår du??. Jag vänsterswipar på alla utan presentation.

    Om du vill får du gärna skicka ett privat meddelande och vi kan bolla idéer runt din presentation? Jag är kvinna, 32 och har ofta haft bra framgång på dejtingappar osv.

  • Anonym (Sandra)

    Jag tror problemet är att du mått dåligt större delen av ditt liv, inte har något stabilt liv, och inte något stabilt jobb.
    I din ålder brukar man ha det, och om man inte har det så drar de flesta öronen åt sig. Kanske inte de som har det likadant själva?
    Vad gör du på dagarna? Kan du börja plugga något, som kan ge jobb?

  • HerrUngkarl

    Tack för kommentarerna!

    Det kan nog tyckas att jag är en drömmare, vilket jag till stor del också är. En seriös drömmare. ;)


    Men alla söker väl inte hus och barn? Sen om jag når någon respektabel framgång, så lär det möjligen vänta mig, men än så länge är det bara drömmar...

    Tack också för poddtipset.

    Jag är rätt så självsäker och genuin i vem jag är. Vissa kan nog tycka att jag har en rätt unik smak vad gäller kultur och intressen. Om det är en fördel eller nackdel beror nog på personen själv.

    Stabiliteten finns nu, bara inte arbetsmässigt. Pengar har jag en del sparade, men ingen riktig inkomst. Så ja, om det förväntas att jag är den som kör det vanliga racet, så lär mina potentiella dejter bli besvikna.

    Brukar vara väldigt ärlig på första dejten och berätta lite om min historia, om det frågas om den såklart, annars håller jag det tills vi blivit mer bekanta.

    Kan tyvärr inte börja plugga något ännu på grund av anledningar jag inte vill dela med mig av. Men så snart jag kan det, så tänker jag göra det. Såvida jag inte har fullt upp med annat.

    Som sagt, tack för era svar, det uppskattas. Jag får söka vidare efter den själ jag kan dansa genom världen med.

  • Physalis

    Jag tycker du låter som en trevlig människa och inget som är direkt negativt. Självklart finns det olika smak så du passar inte alla, men vem gör det?

    Du verkar endå komma iväg på dejter ibland så jag skulle säga att du gör rätt. Nu behöver du bara träffa rätt person också så att intresset bibehålls/ökar efter första träffarna från bådas håll.


    Korrekturläser som en kratta
  • HerrUngkarl

    Hej gott folk. Ville meddela att jag nu sedan några månader tillbaka hittat en underbar kvinna som jag delar mitt liv med.

    Så ni där ute som dejtar och försöker hitta en partner, ge inte upp. För mig tog det cirka 4 år, men tillslut så.

    Det var som du sa Physalis, att fortsätta som jag gjorde tills jag hittade någon kompatibel.

    Att jag fortfarande har stora ambitioner verkar inte vara något större hinder heller.

    Tacksam för den hjälp jag fick här.

Svar på tråden Vad gör jag för fel? (Dejting)