• Anonym (?)

Bebis rivit sig i ansiktet- ärr?

Någon som varit med om att bebis har rivit sig i ansiktet såpass djupt att de blivit ärr? Min ettåring hade rivit sig en natt för några veckor sedan, det såg rätt så djupt ut och nu några veckor senare är det fortfarande rött- ett stort långt streck från ögat ner till näsan. Sårskorpan har ju försvunnit men det röda i huden är kvar.. får ju så sjukt dåligt samvete om hon kommer ha ett stort ärr i ansiktet nu resten av livet..

• Svar på tråden Bebis rivit sig i ansiktet- ärr?
  • Gameofthrones

Ammar du ta bröstmjölk på ärret. Det är bra.

• Gameofthrones

Det läker på annat sätt och fortare, det blir inte lika stora ärrbildningar.

• Anonym (Anna)

Min bebis vaknade en morgon med ett, som jag till denna dagen fortfarande inte fattar hur han fick det, stort rivsår i ansiktet. Det tog LÅNG tid innan det var borta, efter två månader syntes det fortfarande. Jag trodde det skulle bli ett permanent ärr. Men nu springer det runt en 4-åring utan tillstymmelse av ärr. Det försvinner nog för din dotter med, ge det tid!

• Anonym (Nä)

Barn växer ju så mycket så det kommer inte synas senare om det inte är något rejält vilket ett rivsår inte är :)

• Anonym (Jag)

Kommer inte synas. Min systerson sprang in i en dörrkarm när han var ca 1,5 och det blev ett djupt jack i pannan. Det syntes lite grann några år, men inte nu som vuxen. Så ett rivmärke kommer inte synas.

Svar på tråden Bebis rivit sig i ansiktet- ärr?