• Anonym (soc.s­ekr)
    Mon 19 Apr 2021 12:15
    2162 visningar
    43 svar
    43
    2162

    Sjukskriven soc.sekr - orolig för FK!

    Hej
    Jag jobbar som socialsekreterare sedan 17 år tillbaka. För sex år sedan blev jag utbränd och var sjukskriven ca ett år innan jag kunde gå tillbaka till jobbet.

    Jag ÄLSKAR mitt jobb och mina arbetskamrater, det är pga mitt privatliv som orsakar sjukskrivingen.

    Jag är nu åter sjukskriven för utmattningssymtom, som jag känner blir värre för varje dag. Är nu sjukskriven en månad till 12 maj, har börjat med medicinering.... men jag har en STOR klump i magen att försäkringskassan ska neka sjukpenning.... och min läkare tror att jag kan jobba halvtid ytterligare en månad efter 12 maj för att sedan gå tillbaka upp på heltid.

    Mitt privatliv kan ej ändras, jag har tvillingsöner varav båda är autistiska. Så det tar på samtidigt som det naturligtvis krävs en hel del på jobbet...

    Hur stor tror ni risken är att FK nekar sjukpenning?  

  • Svar på tråden Sjukskriven soc.sekr - orolig för FK!
  • Anonym (Anony­m)
    Mon 19 Apr 2021 12:33
    #2

    Men du, 

    Du har jobbat som socialsekreterare i 17 år enligt dig,  Du säger nog till dina klienter Gå in på Fk:s hemsida och skaffa dig information. -Vi är inte FK, du ska ha den informationen till oss. osv, osv.. Låter ni inte så?

    Så då tycker jag attt du ringer till FK och lyssnar med dom. 

  • Anonym (Oops)
    Mon 19 Apr 2021 12:34
    #3
    Anonym (Hoppas) skrev 2021-04-19 12:21:18 följande:

    Hoppas verkligen dom nekar dig, 90% av de du gör är ju ren skit.. å barnen som verkligen behöver er räddar ni aldrig. Så verkligen hoppas att dom nekar å senare tar en soc tant dina barn, hade varit skönt tror många håller med där haha


    Säger du inte emot dig själv nu? Om ts blir nekad sjukersättning så måste hen ju tillbaka till jobbet och fortsätta, som du säger, inte rädda barn? Måste vara jobbigt att ha såna vanföreställningar som du har.